Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Kan ej begära anslutningssträng?  (läst 5019 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nibe 1245-8

  • Gäst
Nibe 1245-8
Kan ej begära anslutningssträng?
« skrivet: 29 juli 2019, 06:23:48 »
Hej,

Jag har problem med att ansluta min Nibe till Uplink,
Jag får upp en ruta där det står att min Nibe är ej ansluten, men den försvinner inte och jag kan därmed inte heller trycka på "begär ny anslutningssträng" - någon annan som har stött på samma problem?

Jag kan kommunicera med Nibe'n lokalt på nätverket, jag har precis uppdaterat firmware, jordgloben syns i menyn,
Nibe'n har inte varit uppkopplad tidigare (mig veterligen)

/C

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29372
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Kan ej begära anslutningssträng?
« Svar #1 skrivet: 29 juli 2019, 09:25:18 »
Den har problem att ansluta mot internet, är det ändrat i tcp/ip eller proxy-inställningarna?
Min är ju kopplad direkt via en router så där har jag default-inställningarna, kolla i manualen vad det ska vara.
Hur kommunicerar du med den internt? Min syns inte i mitt lokala nätverk
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!