Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Torr luft  (läst 1551 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad michael08

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Torr luft
« skrivet: 02 november 2005, 21:35:59 »

Hej

Undrar om någon vet någon bra lösning för att hålla ett jämnt klimat inomhus dvs hålla fuktigheten någorlunda konstant året runt.
Bor i en villa från 89 som har frånluftsvärmeväxlare - höst vintertid när luften sugs in och värms upp ligger RF på runt 32-40 % vinter tid och under sommaren när värmen är avstängd och bara ventilationen är igång så ligger den på ca 60-80 % - har tyvärr inga gipsväggar och det blir en hel del rörelser i trät med sprickor som följd.
Vad jag skulle vilja ha var en lösning på automatiskt sätt håller jämn fuktighet året runt och som är hygiensisk - typ något att sätta på luftdonen för inluften?
Någon som har något bra förslag - dom lösningar som jag sett är mer för lantbruk stora kyla anläggningar mm inget för små hus.

/Michael

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!