Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Felkod 29-1  (läst 3115 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

meskhest

  • Gäst
meskhest
Felkod 29-1
« skrivet: 20 oktober 2020, 15:34:09 »
Har en IVT 12KHR-N som ger felkod 29-1, kan inte hitta något om denna kod

Utloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9632
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Felkod 29-1
« Svar #1 skrivet: 20 oktober 2020, 16:07:51 »
Verkar vara något fel på styrningen av luftströmmen i innerdelen. Trasig gränslägesbrytare(?)

"Panel close error", "(2) Limit switch breakdown", "(2) Replace the limit switch."
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

meskhest

  • Gäst
meskhest
SV: Felkod 29-1
« Svar #2 skrivet: 21 oktober 2020, 09:09:22 »
Verkar vara något fel på styrningen av luftströmmen i innerdelen. Trasig gränslägesbrytare(?)

"Panel close error", "(2) Limit switch breakdown", "(2) Replace the limit switch."


Tack för svar, och ursäkta för att jag inte återkom tidigare!
Ringde service igår efter att jag postat och de sa att de inte hade kännedom om den felkoden och att de skulle ringa IVT.
Efter ett tag ringde de upp och förklarade att luckan på innerdelen hade fastnat i öppet läge, för att lösa detta så var det bara att
manuellt stänga luckan (flärpen innanför den större luckan) vilket gjorde att allt löste sig :)

Utloggad Kallekuling3

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Felkod 29-1
« Svar #3 skrivet: 09 juli 2021, 07:55:27 »
Hej! Jag har samma problem som trådskaparen men för mig är det de två plasthakarna som ska hålla fast den stora luckan som har stannat i stängt läge, det gör att när den försöker stänga luckan när jag startar den kan den inte det för att plasthakarna är ivägen och öppnar sig inte.

Vet någon hur man manuellt kan öppna de hakarna så att den startar igen?

Jag tror det gände för att något hade ramlat ned på luckan när den var öppen och när den skulle stänga sig så kunde den inte för att det var en sak emellan och att den har hamnat "osynk" nu

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!