Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: vart ändra hastighet pÃ¥ Brinepump EcoHeat 406?  (läst 1959 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rillerull1977

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 34
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej, Vart ändrar man hastigheten på brinepumpen? I Menyer eller fysiskt på pumpen?
Och om det är fysiskt, Hur kommer man åt den? Den är ju dold inne i kylenheten bakom nitade plåtar??

Utloggad japp

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Pite
  • Antal inlägg: 97
  • Karma +0/-0
SV: vart ändra hastighet på Brinepump EcoHeat 406?
« Svar #1 skrivet: 15 januari 2016, 19:36:51 »
Hej, Vart ändrar man hastigheten på brinepumpen? I Menyer eller fysiskt på pumpen?
Och om det är fysiskt, Hur kommer man åt den? Den är ju dold inne i kylenheten bakom nitade plåtar??
Har du haft 3'C difftemperatur tidigare behöver du inte ändra något..
Plåten är inte nitade sitter med torxskruvar, men du ska inte börja rodda där bara för att.. Ta det med den som installerade pumpen åt dig.
CTC EcoHeat 406 med 180 meters borrhål, Installerad hösten 2015, Värmer 130+40m3.
Värme och varmvatten 2016 - 2023 <4000kWh/år.

Utloggad Rillerull1977

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 34
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: vart ändra hastighet på Brinepump EcoHeat 406?
« Svar #2 skrivet: 15 januari 2016, 22:30:54 »
Diffen tidigare låg på 2-3 grader. Nu är det 6-7 graders diff och på 7 grader stannar den och larmar. Kör jag bara Brinepumpen är diffen 0 grader. Om det skulle vara luft i kollektorn, hur får jag ut den? Har lyckats hitta kalla cirkulationspumpen och den står på steg 3 redan så jag kan inte höja hastigheten på den.

Utloggad japp

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Pite
  • Antal inlägg: 97
  • Karma +0/-0
SV: vart ändra hastighet på Brinepump EcoHeat 406?
« Svar #3 skrivet: 15 januari 2016, 22:54:10 »
Diffen tidigare låg på 2-3 grader. Nu är det 6-7 graders diff och på 7 grader stannar den och larmar. Kör jag bara Brinepumpen är diffen 0 grader. Om det skulle vara luft i kollektorn, hur får jag ut den? Har lyckats hitta kalla cirkulationspumpen och den står på steg 3 redan så jag kan inte höja hastigheten på den.
Installatörerna har en cirkulationspump som dom använder för att driva ut luft med samt att fylla på spitblandningen. Samt på högsta punkten ska det finnas en avluftningsventil eller liknande. (gömd under isoleringen :) )
CTC EcoHeat 406 med 180 meters borrhål, Installerad hösten 2015, Värmer 130+40m3.
Värme och varmvatten 2016 - 2023 <4000kWh/år.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!