Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Felkod Electrolux ESD09HRA  (läst 701 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jrsjanne

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Felkod Electrolux ESD09HRA
« skrivet: 22 juni 2023, 17:52:55 »
Så när värmen knackar på tar utedelen semester…
Märkte att det blev varmare och varmare inne trots inställd på ”snöflingan” (kyla) och 20 grader. Innedelen låter och beter sig som vanligt…dock inget drag i kyleffekten. Märkte att utedelen står helt still! Stängde av och bröt strömmen och lät stå av i 1h. Slog sedan igång allt och tröck på ON på kontrollen = säkringen i proppskåpet löste ut. Bytte ut den och sparkade igång grejerna igen…innedelen går som vanligt men dessvärre står fortfarande utedelen still. Jag gick ut och kontrollerade och hörde ett pysande ljud, precis som en pyspunka som står och läcker. Kan det vara köldmedel/gas som läckt ut ?
(Kände på fläkten och den snurrar smärtfritt)

Tror jag lyckades pilla fram så jag ser felkoder…långt tryck på AUX?
Röd+orange - orange - orange (blinkande i den ordningen)

Någon som direkt vet vad den betyder?  dontknow
Tack så hemskt mkt på förhand och hoppas på en varm midsommar, det ska jag tydligen ha !
//R

Inloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9646
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Felkod Electrolux ESD09HRA
« Svar #1 skrivet: 22 juni 2023, 19:50:48 »
Det där verkar vara en riktigt gammal modell när man googlar på beteckningen. Då är det ingen idé att försöka laga och förmodligen finns det inga reservdelar kvar. Köp en ny och helst av ett kvalitetfabrikat såsom Daikin, Fuji/Fujitsu, Mitsubishi, Panasonic eller Toshiba så ökar chansen att du blir nöjd i längden.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!