Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Larmar för överskridet lagringsutrymme microsoftkonto  (läst 421 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34906
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Hurra.
Har 5 GB utrymme gratis på mitt privata microsoftkonto, men det finns 14 Gb data där nu...
Dels är det outlook, och dels onedrive som är fullt.

Jag använder inte outlook (utan gmail) och så vitt jag vet har jag inte gjort några inställningar som gör att alla mina bilder och sånt ska kopieras till onedrive.
Någon som vet hur i hela världen man kan stänga av att alla mina privata data och bilder kopieras till microsoft?

Är ju omöjligt att hitta info om det i deras support, för de vill ju att man ska betala för mer utrymme.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Raketost

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Östersund
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Om det skulle vara så att du har en Samsungmobil, kan det vara värt att kolla om alla bilder och videor i Samsung Galleri synkas till OneDrive.
Har för mig att dessa tidigare synkades till Samsung Cloud, men ändrades till OneDrive för något år sedan.
I så fall finns det en mapp under bilder i OneDrive som heter "Samsung-galleri".
Inställning för att av/aktivera hittas i appen "Galleri" > "Inställningar" >  "Synka med OneDrive".

Edit (tillägg):
Om du har PC-klienten installerad på någon/några datorer kan det vara värt att kolla synkinställningarna även där.

« Senast ändrad: 16 juni 2023, 14:24:37 av Raketost »
Nibe F1245-10 + SMS40, installerad Aug-2011, aktivt borrdjup 220m, 1-plans villa med källare 230m2+25m2 garage i Jämtland.

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29388
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Larmar för överskridet lagringsutrymme microsoftkonto
« Svar #2 skrivet: 17 juni 2023, 12:53:53 »
Öppna ikonen med det lilla molnet nere till höger.
Välj inställningar och ändra.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34906
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Det var redan avstängt, troligen av microsoft själva, men det larmar ju hela tiden att det är fullt.
Jobbigt.

Jag har ju ett betalkonto på företaget, med ledigt utrymme, hur svårt kan det vara att växla till det istället?
Synkroniseringen skulle ju kunna vara bra att ha en vacker dag, om datorn skulle ge upp eller bli stulen.
Vid sidan av de uppenbara säkerhetsriskerna med att låta någon annan lagra ens data förstås.

Kollade lite mer nu, och det konto jag en gång startade och betalade en slant för var "hem och student" (har för mig att jag betalade typ 895 kr, för ett år, tror jag), det verkar inte finnas kvar utan är till synes gratis nu, men då ingår bara 5GB lagring.
Om jag betalar ett par hundra/år så ingår 100 GB lagring.
Billigaste för företag är 50 kr/månad + moms.
« Senast ändrad: 19 juni 2023, 07:48:54 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!