Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Välja pump  (läst 5644 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bollocks

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 40
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Välja pump
« Svar #15 skrivet: 09 januari 2011, 22:12:42 »
kanske jag räknat fel, det är tre fas, om jag mätar på faserna med tångamperemeter får jag 6A på två faser och inget på den tredje varför det är så vet jag inte, ev trasig eller urkopplad

Utloggad bollocks

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 40
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Välja pump
« Svar #16 skrivet: 09 januari 2011, 22:20:11 »
effekten på pannan är enl skylten 20-36kw ,för att fulladda tanken beror det ju på hur utkyld kåken är å utetempen men om jag gissar så fyra tim och 1.5 kärror ved (typ vanlig säckvagn från clasohlsson) en kall vinterdag-20 om jag börjar ned 15 grader i huset o tom tank

Utloggad Bensod

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Eskilstuna
  • Antal inlägg: 70
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Vet lite om vedeldning och lite mer om solpaneler
SV: Välja pump
« Svar #17 skrivet: 09 januari 2011, 22:54:11 »
kanske jag räknat fel, det är tre fas, om jag mätar på faserna med tångamperemeter får jag 6A på två faser och inget på den tredje varför det är så vet jag inte, ev trasig eller urkopplad

Vet du vilka säkringar som matar patronen? I.s.f:Ta ur EN av de två och mät igen!Vad hände?.Är den märkt 12 kw eller var fick du det ifrån?
Byggt 165m2 enplansvilla 2009.Atmos 35 kW ved mot 500+2000l ackar.Garage 60m2-Coolix
lvp instalerad 2010.Verkstad 126m2-Coolix lvp
instalerad 2009+värmekanon 25kW vid behov
(<-17 gr) Norra Sörmland. BVP Nibe 1255 år 2014

Utloggad bollocks

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 40
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Välja pump
« Svar #18 skrivet: 09 januari 2011, 23:04:15 »
nä hittade ingen märkning räknade baklänges med 6a per fas kanske jag tänkte fel jag ska leta rätt på säkringarna i morrn

Utloggad bollocks

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 40
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Välja pump
« Svar #19 skrivet: 15 januari 2011, 16:08:59 »
har nu rett ut patroneffekten 4,8kw ,men det räcker ju inte det vet jag ju redan.
har räknat lite andra vägen 60w per m2 boyta det ger mig mellan 11-15kw beroende hur jag räknar källaren, jag vill ju ha den varmare men den är ju inte beboelig.
har också mätat tempen o diffen på radiatorerna jag klarar dut -25, med 45grader ut så det ser ju bra ut, diffen verkar gå lite upp o ner mellan 3 till 7 gr.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!