Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Fläkthastighet XR30  (läst 1395 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Björn E

  • Gäst
Björn E
Fläkthastighet XR30
« skrivet: 16 september 2018, 22:56:44 »
Jag har problem med att få fart på fläkten i min XR30. Fläkt på auto eller max ger ingen skillnad när det är varmt inne pga brasa; den går väldigt måttligt oavsett. Mode är inställt på värme. Med öppenspis-funktionen blir det något bättre men för att få fart på fläkten måste jag ändra Mode till Fläkt. Känns frustrerande att jag inte själv får välja fläkthastighet. Är det fel på den?

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Fläkthastighet XR30
« Svar #1 skrivet: 17 september 2018, 04:53:36 »
Jag har problem med att få fart på fläkten i min XR30. Fläkt på auto eller max ger ingen skillnad när det är varmt inne pga brasa; den går väldigt måttligt oavsett. Mode är inställt på värme. Med öppenspis-funktionen blir det något bättre men för att få fart på fläkten måste jag ändra Mode till Fläkt. Känns frustrerande att jag inte själv får välja fläkthastighet. Är det fel på den?

Värmepumpar i värmedrift går ner i fläkthastighet för att motverka kallras. Du kan få upp din hastighet genom att aktivera öppen spis logiken och sänka måltemperaturen på fjärrkontrollen med någon/några grader. Maskinen kommer då att öka fläkthastigheten för att få bort överskottsvärmen.


Med vänlig hälsning
Daikin

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!