Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: EU moped/scooter??  (läst 1761 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad john_guld

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 60
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
EU moped/scooter??
« skrivet: 11 juni 2008, 17:26:49 »
Hej!

Har funderat lite på att kanske börja köra EU moppe till jobbet. PÅ så vis kan vi klara oss på en bil bara i vårt hushåll.

Har kollat runt lite på nätet och fastnade lite för en Kymco. Ngn som vet om det är ngn kvalité på dom grejerna? Hittade även Baotian på en sida på nätet.

Men som sagt är det ngn kvalité på grejerna eller vad rek ni istället som inte är allt för dyrt?

Mvh John
NIBE F1245 8kw jordvärme. Sydvästra Kronoberg.

Utloggad zx12r

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 262
  • Karma +0/-0
SV: EU moped/scooter??
« Svar #1 skrivet: 11 juni 2008, 19:38:00 »
Har fått för mig att Kymco tillhör de bättre av asiaterna.
Tittade på dem innan jag köpte en Yamaha Neos till dottern, och som jag kan rekommendera.

Mvh Thomas

Utloggad john_guld

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 60
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: EU moped/scooter??
« Svar #2 skrivet: 19 juni 2008, 13:23:10 »
Inga andra som har erfarenheter? Har nu även kollat lite på Sachs scooter. Undrar vilken kvalité dom håller nuförtiden?

Mvh John
NIBE F1245 8kw jordvärme. Sydvästra Kronoberg.

Utloggad Trisses

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Karma +0/-0
SV: EU moped/scooter??
« Svar #3 skrivet: 26 juni 2008, 20:38:07 »
Vi har en PGO-scooter/moped som pendlar"bil". Funkar fortfarande jättebra efter 4 år. En helt annan ekonomi än att ha 2 bilar. Visst kan det bli lite kyligt under de kallaste vintermånaderna men klär man sig rätt så går det helt ok att ta sig till jobbet. Det spelar ingen roll vem utav oss i familjen som kör scootern till jobbet för det är lika långt - 11-12 km - för oss båda.

Det finns massor av märken på marknaden men jag tror inte att man behöver tänka alltför mkt på vad som "är bäst". En bekant till mig köpte sin EU-scooter på Överskottsbolaget för ca 2 år sedan (för 7000 kr) och den går fortfarande klockrent.

Lycka till med köpet!

//Trisses
Enplanshus byggt -77 på 155 kvm med direktel. Luftvärmepump Nocria 14 installerad i augusti ´08. Hushållet består av 2 vuxna, 2 barn.
Braskamin för mysfaktor står HÖGT upp på önskelistan...

Utloggad Orcus

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Bollnäs
  • Antal inlägg: 286
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • Orcusnet.tk
SV: EU moped/scooter??
« Svar #4 skrivet: 26 juni 2008, 20:47:00 »
Trisses: hur funkar det att köra dom pÃ¥ vintern? eller det kanske inte är sÃ¥ mycket snö där ni bor?  ::)

fast ishalka borde ni väl ha? känner man sig trygg på dom även fast de har rätt små hjul?
Mvh Frågvis & nyfiken, Bollnäs
Total årsförbrukning 2008: 10028kwh.
Löpande årsförbrukning tom november: 11742kwh.
ca140kvm, 2 våningar, vattenburna element, kall jordkällare med valvat stentak under huset. Fujitsu ASY9LB installerad.

Utloggad Trisses

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Karma +0/-0
SV: EU moped/scooter??
« Svar #5 skrivet: 27 juni 2008, 13:25:15 »
Trisses: hur funkar det att köra dom pÃ¥ vintern? eller det kanske inte är sÃ¥ mycket snö där ni bor?  ::)

fast ishalka borde ni väl ha? känner man sig trygg på dom även fast de har rätt små hjul?
Vi bor lite utanför VästerÃ¥s sÃ¥ det är säkert lite mildare väder härnere än norröver  ;).
Men även vintertid funkar det faktiskt jättebra - vi kör också mest på vägbanan o den plogar de rent rätt så bra (cykelbanan plogas betydligt sämre). Tror också att det finns dubbdäck att köpa till om man vill ha det men vi har inte tyckt att det har behövts (hittills i alla fall).
Jag körde en vinter då det var rätt så mkt snö o is på vägarna - tar man det lugnt så är det inga problem.

Tips: Köp en bra reflexväst så syns du bra i trafiken.
« Senast ändrad: 27 juni 2008, 13:28:09 av Trisses »
Enplanshus byggt -77 på 155 kvm med direktel. Luftvärmepump Nocria 14 installerad i augusti ´08. Hushållet består av 2 vuxna, 2 barn.
Braskamin för mysfaktor står HÖGT upp på önskelistan...

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!