Skrivet av: Henrik Lindquist
« skrivet: 26 mars 2013, 12:15:55 »Precis en sådan var de, nu är den bytt mot en LK, någon ventil med vridhistoria istället för fjäder. En grå motor istället för den blå italienska kopian:)
Skrivet av: Henrik Lindquist« skrivet: 26 mars 2013, 12:15:55 »Precis en sådan var de, nu är den bytt mot en LK, någon ventil med vridhistoria istället för fjäder. En grå motor istället för den blå italienska kopian:)
Skrivet av: Remo« skrivet: 26 mars 2013, 10:15:17 »Här finns en av möjliga modellerna:
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=49617.msg509165#msg509165 Skrivet av: Carl N« skrivet: 26 mars 2013, 07:16:10 »Jag vet inte exakt hur växelventilen ser ut på denna modell, men man brukar kunna lossa motordelen på nått sätt. Sen får du se hur själva mekanismen funkar, det bör gå att ställa om ventilen manuellt med en tång eller liknande.
Men lösningen är att köpa en ny växelventil. Skrivet av: Henrik Lindquist« skrivet: 25 mars 2013, 20:39:20 »Den prioritera varmvattnet så då kör den upp värmesystemet så den larmar på hög retur ...hur kommer jag bort från detta? vill ju inte få kalla element. kan jag bara köra vämesytemet, å koppla bort tillverkning av varmvatten?
Skrivet av: Henrik Lindquist« skrivet: 25 mars 2013, 19:33:21 »Hej alla!
Har en IVT Greenline C5 insatt -99. Tror att växelventil mellan vv.beredaren och radiatorsytemet har gett upp. Har kört den manuellt med den rör ej sig. Kan jag göra något mer? Tacksam för svar |
|