Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Fel pÃ¥ tempsensor för varmvatten? Anslut 416-121  (läst 614 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad schteff

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Fel på tempsensor för varmvatten? Anslut 416-121
« skrivet: 18 oktober 2022, 00:06:34 »
Jag har en nyinstallerad begagnad Anslut 416-121 (lvvp+varmvattenberedare).

Den har gått bra några veckor men inatt började den köra värmepumpen som en tok. Den var inställd på tappvarmvatten 52° och radiatorvärme 45°. Men den var i läget för uppvärmning av tappvarmvatten och displayen visade typ 46° samtidigt som det pumpade ut 50° till elementen. Den tyckte alltså att tappvarmvattnet var mycket kallare än det egentligen var.
Jag fick ställa ner varmvattnets mål till under 45° för att den skulle bli nöjd.

Beror detta troligast på trasig/felvisande tempmätare för tappvarmvatten eller kan det bero på andra grejer?

Utloggad schteff

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Fel på tempsensor för varmvatten? Anslut 416-121
« Svar #1 skrivet: 19 oktober 2022, 20:27:49 »
Never mind, det var den blå motorstyrda ventilen som hade lossnat, så vattnet rann väl inte rätt väg (jag ska till att byta 6kw-elpatronen och hade väl pillat på låsskruven för ventilmotorn). Nu verkar tempmätaren får rätt temp igen.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 661
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!