Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Hur hitta seriös Nibe-installatör i södra Storstockholm??  (läst 936 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Anthe

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej,

Håller på att plocka in offerter för att byta ut den gamla oljepannan till en bergvärmepump men jag hittar ingen installatör som verkar vettig för Nibe, antingen har dom dåliga omdömen eller så erbjuder de inte totalentreprenad som jag vill ha, eller så jobbar de bara i norra Stockholm osv osv.

Har använt offerthjälpen här på sidan och fått en bra, seriös offert för IVT men ingenting för Nibe.

Huset är en gammal träkåk med källare och vind, totalyta 300 kvm.

Kan någon tipsa mig? Ska man behöva beställa allt separat om man vill ha Nibe (fixa tillstånd själv, beställa borrning separat, bortforsling av gammal panna + tank, installtion av ny pump osv osv....).

Någon aktör måste väl kunna erbjuda sig att fixa allt?

Utloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9626
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Hur hitta seriös Nibe-installatör i södra Storstockholm??
« Svar #1 skrivet: 05 december 2018, 16:21:17 »
Kanske beror det också att det är en tid på året då de flesta värmefirmor har väldigt mycket att göra med många leveranser och övriga utryckningar(?) Kör på IVT om den offerten känns bra eller avvakta tills framåt vårkanten tror jag.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

Utloggad Ewald

  • Civilingenjörsexamen i väg och vattenbyggnad
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 4401
  • Karma +2/-4
  • Kön: Man
  • Hej
SV: Hur hitta seriös Nibe-installatör i södra Storstockholm??
« Svar #2 skrivet: 06 december 2018, 09:34:05 »
I södra Stockholm har jag sett en del IVT installationer och de verkar fungera mycket bra! Kör på IVT!


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!