Hej,
Antar att du öppnat de föreslagna portarna? port 5222 och 52231.
Hade själv problem tidigare med att appen alltid krashade, gatewayen lyste grönt, trodde det var telefonen men det visade sig till slut att jag hade en switch mellan gatewayen och routern som orsakade det. Efter byte så har väl appen krachat vid några enstaka tillfällen.
Hur nådde du fram till detta, var det eget experimenterande eller fick du hjälp av någon på IVT?
Alla portar är öppna. Kör alla möjliga andra "ingående" tjänster som Telldus, D-link, Back to My Mac osv utan problem. Till och med varit i kontakt med internet-leverantören som kan verifiera att de kan se gatewayen från sin sida, samt att inga portar är stängda.
Just det här är problemet: supporten. Hur pass skicklig ska man egentligen vara? Installatören kan mindre om datorer än jag, vilket kan vara förståeligt. Mailar man IVT får man bara några kryptiska svar om att portarna kan vara stängda och att det inte är deras problem. Ingen som helst kan hjälpa en felsöka. Jag påstår att portarna är öppna och då stannar allt där. Tyvärr.