Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Problem med Upnor reglercentral  (läst 2090 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cyklotron

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 42
  • Karma +0/-0
  • Mera kärnkraft till folket!
Problem med Upnor reglercentral
« skrivet: 01 maj 2011, 17:17:32 »
Min Upnor reglercentral som styr golvvärmen är död, inte ens power dioden lyser, det är spänning i uttaget men det tycks ändå inte komma fram, finns det någon inbyggd säkring? Har kollat i manualen men hittar inget.
-------------------------------------------------------------------------------------
Ny välisolerad trävilla på 1,5 plan med golvvärme i plattan nere och lågtemp radiatorer uppe. Bergvärme Nibe 1245 med 200m borra. FTX VR700. Fri kyla via konvektor.

Utloggad Lexus

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4676
  • Karma +7/-5
SV: Problem med Upnor reglercentral
« Svar #1 skrivet: 01 maj 2011, 17:31:40 »

Min Upnor reglercentral som styr golvvärmen är död, inte ens power dioden lyser, det är spänning i uttaget men det tycks ändå inte komma fram, finns det någon inbyggd säkring? Har kollat i manualen men hittar inget.

Perfekt, då är det som det bör vara.
Dra ut kontakten och luta dig tillbaka.



Utloggad cyklotron

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 42
  • Karma +0/-0
  • Mera kärnkraft till folket!
SV: Problem med Upnor reglercentral
« Svar #2 skrivet: 01 maj 2011, 19:08:24 »
Provade att ha sladden ur i 20 min, men lika död då jag pluggar in den igen. Antar att nästa steg blir reklamation och service tekniker, känns trist när elektroniken inte är mer än ett år gammal.
-------------------------------------------------------------------------------------
Ny välisolerad trävilla på 1,5 plan med golvvärme i plattan nere och lågtemp radiatorer uppe. Bergvärme Nibe 1245 med 200m borra. FTX VR700. Fri kyla via konvektor.

Utloggad Lexus

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4676
  • Karma +7/-5
SV: Problem med Upnor reglercentral
« Svar #3 skrivet: 01 maj 2011, 19:18:29 »

Ursäkta, jag var otydlig.

Det är en fördel för driftekonomi och värmepumpens livsläng....om du ständigt har kontakten utdragen.

Du bör istället trimma in flöden i golvslingor och radiatorer, så att de inte ger varken för lite eller för mycket värme.

Vilken kurvlutning har du och vilket ±-värde har ratten?


Utloggad cyklotron

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 42
  • Karma +0/-0
  • Mera kärnkraft till folket!
SV: Problem med Upnor reglercentral
« Svar #4 skrivet: 01 maj 2011, 19:25:47 »
Jag tror nog att jag ska fixa reglercentralen istället, använder den inte för att reglera tempen, det gör jag främst med kurvan, men det är bra att kunna stänga värmen lätt tex i gästrummet då jag ej har gäster.
-------------------------------------------------------------------------------------
Ny välisolerad trävilla på 1,5 plan med golvvärme i plattan nere och lågtemp radiatorer uppe. Bergvärme Nibe 1245 med 200m borra. FTX VR700. Fri kyla via konvektor.

Utloggad cyklotron

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 42
  • Karma +0/-0
  • Mera kärnkraft till folket!
SV: Problem med Upnor reglercentral
« Svar #5 skrivet: 04 maj 2011, 20:59:55 »
Tydligen har Upnor haft problem med sina nätagregat, så leverantören kommer snart och byter.
-------------------------------------------------------------------------------------
Ny välisolerad trävilla på 1,5 plan med golvvärme i plattan nere och lågtemp radiatorer uppe. Bergvärme Nibe 1245 med 200m borra. FTX VR700. Fri kyla via konvektor.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 686
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!