Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Flyttbart verktygsskÃ¥p?  (läst 7953 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jojje

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 476
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Mina grannar ger igen köpte egna Cerwin Vega.
Flyttbart verktygsskåp?
« skrivet: 29 maj 2011, 09:56:30 »
http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=7406

Hej.

Ett flyttbart verktygsskåp ligger högt på önskelistan, har idag mina flesta handverktyg i en vanlig stor verktygslåda i plåt-
 som det kan vara svÃ¥rt att hitta det man söker i samt att den blir tung att flytta pÃ¥.

Har kollat runt på nätet på både verktygsskåp och verktygshurtsar och detta föll mig i smaken både prismässigt och jag tror att kvaliten är ok.

Så vad tror/tycker ni om detta skåp :)

Utloggad rabalder

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Sydsverge
  • Antal inlägg: 224
  • Karma +1/-2
  • Kön: Man
SV: Flyttbart verktygsskåp?
« Svar #1 skrivet: 29 maj 2011, 10:25:18 »
Om det verkligen verkstadsrullskåp du behöver är det säkert ett bra köp.
Vad skall du eg ha skåpets mobilitet till? i vilken miljö skall det stå o rullas? vad ska du fylla det med för slags verktyg.

själv har jag valt andra lösningar men anpassat till min situation.

Utloggad jojje

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 476
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Mina grannar ger igen köpte egna Cerwin Vega.
SV: Flyttbart verktygsskåp?
« Svar #2 skrivet: 29 maj 2011, 10:37:09 »
Om det verkligen verkstadsrullskåp du behöver är det säkert ett bra köp.
Vad skall du eg ha skåpets mobilitet till? i vilken miljö skall det stå o rullas? vad ska du fylla det med för slags verktyg.

själv har jag valt andra lösningar men anpassat till min situation.

Ptja skåpet ska stå i garaget och fyllas med div verktyg för bil/motorcykel/moped mekande och att det är flyttbart tycker jag verkar smidigt-
 Ã¤ven om det för det mesta kommer stÃ¥ still i veckor.

Utloggad rabalder

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Sydsverge
  • Antal inlägg: 224
  • Karma +1/-2
  • Kön: Man
SV: Flyttbart verktygsskåp?
« Svar #3 skrivet: 29 maj 2011, 11:53:11 »
OK, då är du inne på rätt spår. Själv har jag mina lösningar anpassade för hemmafixande ute o inne. Däremot har jag mina mekar verktyg (framförallt fasta nycklar o skruvmejslar) en en rullbar hurst med 10-tal lådor mellan 4-10cm höjd. ger en bra överblick och effektiv lagring.

Sedan skall du i länken ovan inte dra för stora växlar på att det står bahco på skåpet... det betyder i princip ingenting i kvalitetsaspekten. Att handla på Duab är dock en viss säkerhet.


Utloggad jojje

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 476
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Mina grannar ger igen köpte egna Cerwin Vega.
SV: Flyttbart verktygsskåp?
« Svar #4 skrivet: 29 maj 2011, 12:09:15 »
Jo Bacho är ju inte vad det varit, kollade även på biltemas liknande skåp som var något billigare än detta-
 och det funkar nog lika bra skulle jag tro.

Utloggad bopakoster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: 58 53N 11 02E
  • Antal inlägg: 4995
  • Karma +3/-0
SV: Flyttbart verktygsskåp?
« Svar #5 skrivet: 29 maj 2011, 16:59:27 »
Jag bodde i Sörmland för nÃ¥gra decennier sedan. Där träffade jag en bonde med mÃ¥nga uthus och lador. Bönder behöver definitivt alla sorters verktyg. Det visste ha med besked, han hade komplett verktygsuppsatats i varje hus. SÃ¥ han slapp tänka efter i förväg och släpa med fel verktyg hit Ã¥ dit. Kanske nÃ¥t att ta efter?   ::)
2 vuxna i 150m2 enplansvilla (profilbilden) med inredd vindsvÃ¥ning + 80m2 källare byggd 1937 pÃ¥ västkusten.  Inflyttat 2007. Installerat bergvärmepump Nibe 1225-8 i dec 2008. Borra 140m. Tilläggsisolerat 95mm invändigt väggar 400mm pÃ¥ vinden. Energiglas som tredje ruta i alla fönster. Tillbyggnad 30m2 med krypgrund 2015. Golvvärme i badrum och tillbyggnad övriga rum radiatorer. Sänkt elenergiÃ¥tgÃ¥ngen frÃ¥n 45 till 9MWh/Ã¥r, efter uppvärmning av gÃ¥rdshus till 11MWh/Ã¥r
Installerat LL-pump i renoverat gårdshus på 40m2, Misubishi MSZ dec2021.
Timpris debitering Tibber från nov 2020, Ngenic Tune styrning av bostadshuset mot bl.a. lågpristider sedan feb 2023

Utloggad jojje

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 476
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Mina grannar ger igen köpte egna Cerwin Vega.
SV: Flyttbart verktygsskåp?
« Svar #6 skrivet: 29 maj 2011, 22:55:53 »
Jag bodde i Sörmland för nÃ¥gra decennier sedan. Där träffade jag en bonde med mÃ¥nga uthus och lador. Bönder behöver definitivt alla sorters verktyg. Det visste ha med besked, han hade komplett verktygsuppsatats i varje hus. SÃ¥ han slapp tänka efter i förväg och släpa med fel verktyg hit Ã¥ dit. Kanske nÃ¥t att ta efter?   ::)

Det har inte jag rÃ¥d med, sÃ¥ jag släpar mina grejor dit dom behövs  :)

Utloggad nsiak

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 548
  • Karma +2/-1
    • Logg och sol
SV: Flyttbart verktygsskåp?
« Svar #7 skrivet: 29 maj 2011, 23:47:55 »
Nu vet jag inte vad du har för verktyg. Vi hade den typ av skåp du länkar till i första inlägget när jag började jobba (bilmek)
Det är rätt svårt att få någon bra ordning i dem var min uppfattning iaf, vi har nu gått över till skåp med draglådor vilket är mycket smidigt och man har 90% av verktygen man behöver har man i skåpet, resten hänger på tavlor på väggarna.

ca 85 kvm uppvärmt. Panasonic CS-PE12CKE i huset samt en Pamexa i tvättstugan. Varmvatten med 60 sfinxrör och eltillskott vid behov. Belagt nåra mil norr om GBG

Utloggad jojje

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 476
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Mina grannar ger igen köpte egna Cerwin Vega.
SV: Flyttbart verktygsskåp?
« Svar #8 skrivet: 30 maj 2011, 00:04:07 »
Verktygen jag behöver bättre förvaring till är ju det vanliga av handverktyg block/lednycklar/hylsor/dragskaft/spärrskaft/förlängare/skruvmejslar av olika slag mm mm.

Dessa ''hurtsar'' har jag kikat lite pÃ¥, men jag saknar överskÃ¥dligheten som ett skÃ¥p ger (hmm i vilken lÃ¥da lÃ¥g nu det&det verktyget)  :)

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Flyttbart verktygsskåp?
« Svar #9 skrivet: 30 maj 2011, 08:40:14 »
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad jojje

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 476
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Mina grannar ger igen köpte egna Cerwin Vega.

Utloggad bopakoster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: 58 53N 11 02E
  • Antal inlägg: 4995
  • Karma +3/-0
SV: Flyttbart verktygsskåp?
« Svar #11 skrivet: 30 maj 2011, 11:24:45 »
Jag bodde i Sörmland för nÃ¥gra decennier sedan. Där träffade jag en bonde med mÃ¥nga uthus och lador. Bönder behöver definitivt alla sorters verktyg. Det visste ha med besked, han hade komplett verktygsuppsatats i varje hus. SÃ¥ han slapp tänka efter i förväg och släpa med fel verktyg hit Ã¥ dit. Kanske nÃ¥t att ta efter?   ::)

Det har inte jag rÃ¥d med, sÃ¥ jag släpar mina grejor dit dom behövs  :)
Det har inte jag heller så jag har fyllt källaren med gamla köksskåp o lådor för verktygen, det blir nåra med åren. För att kunna hitta så har jag sorterat innehållet i lådorna, hammare i en, skruvmejslar i en, sågar i ett skåp osv. Funkar hyfsat men favoriterna har jag i vanliga bärbara verktygslådor, ja tyvärr jag har för många såna så det blir en del rydding (städning) ibland så att man slipper leta i fel låda. Å så förstås har hustrun en "verktygslåda" i köket så hon inte nallar mina favoriter. Praktiskt med lagom med tavelspik o skruv för hennes behov där så får jag ha mina grejer ifred med min egen oordning!
2 vuxna i 150m2 enplansvilla (profilbilden) med inredd vindsvÃ¥ning + 80m2 källare byggd 1937 pÃ¥ västkusten.  Inflyttat 2007. Installerat bergvärmepump Nibe 1225-8 i dec 2008. Borra 140m. Tilläggsisolerat 95mm invändigt väggar 400mm pÃ¥ vinden. Energiglas som tredje ruta i alla fönster. Tillbyggnad 30m2 med krypgrund 2015. Golvvärme i badrum och tillbyggnad övriga rum radiatorer. Sänkt elenergiÃ¥tgÃ¥ngen frÃ¥n 45 till 9MWh/Ã¥r, efter uppvärmning av gÃ¥rdshus till 11MWh/Ã¥r
Installerat LL-pump i renoverat gårdshus på 40m2, Misubishi MSZ dec2021.
Timpris debitering Tibber från nov 2020, Ngenic Tune styrning av bostadshuset mot bl.a. lågpristider sedan feb 2023

Utloggad jojje

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 476
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Mina grannar ger igen köpte egna Cerwin Vega.
SV: Flyttbart verktygsskåp?
« Svar #12 skrivet: 30 maj 2011, 11:30:03 »
Vad det nu blir för sorts förvaring så är det ett måste att det går att låsa, har småmekaniker i familjen som sprider ut verktygen över hela byn ;)

Det senaste som försvunnit är 12-17mm lednycklar av gamla fina bahcos sort  knUp

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Flyttbart verktygsskåp?
« Svar #13 skrivet: 30 maj 2011, 12:27:10 »
Du kanske skall satsa på en metalldetektor i verkstan istället.
http://www.xorio.de/userdaten/000156/28/bilder/durchgangs-_metalldetektor.jpg
 :D
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad jojje

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 476
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Mina grannar ger igen köpte egna Cerwin Vega.
SV: Flyttbart verktygsskåp?
« Svar #14 skrivet: 30 maj 2011, 13:31:31 »
Du kanske skall satsa på en metalldetektor i verkstan istället.
http://www.xorio.de/userdaten/000156/28/bilder/durchgangs-_metalldetektor.jpg
 :D

Klass3 kätting med tillhörande hänglÃ¥s fÃ¥r duga  ;D

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!