Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Telefonsäljare, jävla idioter.  (läst 13796 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
Telefonsäljare, jävla idioter.
« skrivet: 22 december 2010, 20:34:47 »
Flera ggr i veckan kommer de, samtalen man aldrig ens bett om.

-Hej, jag ringer från ****.**, jag tänkte bara kontrollera om dessa uppgifter stämmer?
 (personen i telefonen läser nu upp mitt namn och adress)
-Vad då stämmer?, svarar jag, Du vill att jag skall svara att de stämmer och sedan får jag en faktura på fyra tusen spänn och jag är med på någon skiten internetsida som ingen använder sig av?

-Men du är redan med, nu skall vi bara kolla att alla uppgifter är riktiga.

-Jag är inte alls med.

-Jo, det är du...

-I helvete att jag är, det ringer idioter som du flera gånger i veckan och försöker låta som om de representerar något jag redan gått med på, det fungerar inte med mig, jag säger nej till alla, oavsett vad de vill. Det har jag gjort i snart tio år nu. Vad var det du ville sade du?

-eh, jag ville bara kontroll...

-Är du trög, hörde du överhuvud taget vad jag sade?

*Klick*


Jag misstänker att det är fler än jag som får dessa samtal?

Utloggad 2000

  • Skulle inte kalla mig
  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 408
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Telefonsäljare, jävla idioter.
« Svar #1 skrivet: 22 december 2010, 20:47:47 »
De här telefonförsäljarbolagen säljer telenummer till varandra. Är besvärligt att komma ur men de flesta respekterar NIX. http://www.nix.nu/privatperson.aspx. Har varit utan försäljare sedan vi anmälde oss till nix för några år sedan. Skulle någon förvirrad telefånförsäljare råka ringa oss ber de om ursäkt när man nämner nix. Så det fungerar verkligen.

//2000
Mälardalen Villa 1 1/2 plan Byggår 1901 Golvvärme i större delen av huset + Villa 1 1/2 plan Byggår 1936 Radiatorer. Nibe 1145 8 Kw + vpb200 borrdjup 160m Vp matar båda fastigheterna via 25m kulvert Panasonic luft/luft för ac på sommaren i båda husen.

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
SV: Telefonsäljare, jävla idioter.
« Svar #2 skrivet: 22 december 2010, 20:50:49 »
Jag har nixtjänsten aktiverad privat. Jag var lite ofullständig i inlägget ovan, det hela rörde sig om telesamtal till firmatelefonen.

My bad ???

Utloggad Smurfen.

  • Har på nått sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19110
  • Karma +15/-13
SV: Telefonsäljare, jävla idioter.
« Svar #3 skrivet: 22 december 2010, 20:53:20 »
Flera ggr i veckan kommer de, samtalen man aldrig ens bett om.

-Hej, jag ringer från ****.**, jag tänkte bara kontrollera om dessa uppgifter stämmer?
 (personen i telefonen läser nu upp mitt namn och adress)
-Vad då stämmer?, svarar jag, Du vill att jag skall svara att de stämmer och sedan får jag en faktura på fyra tusen spänn och jag är med på någon skiten internetsida som ingen använder sig av?

-Men du är redan med, nu skall vi bara kolla att alla uppgifter är riktiga.

-Jag är inte alls med.

-Jo, det är du...

-I helvete att jag är, det ringer idioter som du flera gånger i veckan och försöker låta som om de representerar något jag redan gått med på, det fungerar inte med mig, jag säger nej till alla, oavsett vad de vill. Det har jag gjort i snart tio år nu. Vad var det du ville sade du?

-eh, jag ville bara kontroll...

-Är du trög, hörde du överhuvud taget vad jag sade?

*Klick*


Jag misstänker att det är fler än jag som får dessa samtal?

Du måste ha bra tålamod om du orkar snacka så länge med en telefon säljare brukar lägga på direkt. Har sagt åt ungarna att om tele2 ringer så är det bara att lägga på vill inte prata med dom brukade ringa ruskigt ofta ett tag.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad tyke

  • tyke
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1166
  • Karma +2/-0
  • Kön: Man
SV: Telefonsäljare, jävla idioter.
« Svar #4 skrivet: 22 december 2010, 20:55:52 »
Jorå nog har man förlorat ex antal timmar i sitt liv på att behöva dravla/förklara sitt ointresse av att behöva tex betala dubbelt så mkt för abb tvättmedel osv... knUp knUp knUp knUp huvuddunk

Mvh tyke :D
Hälsingegård 330 meter över havet. Byggår mitten slutet av 1800 talet. Gården består förutom av många byggnader i varierande skick allt ifrån fallfärdigt till helt ok av 2 boningshus varav den ena är en gammal byskola på 140 kvm. Den andra byggnaden är den jag o sambon bor i på heltid sedan juli i år 290 kvm totalt. Byggnaden består av 2 våningsplan men IOM sambon ville bo i ett enplanshus så satte jag in en ytterdörr till övervåningen… 2 st Mitsubishi Sumo 35 plus en Wamsler köksspis står för uppvärmningen. Det finns även ett 10 tal gamla elradiatorer som dock inte används… Vvb på 290 liter årsmodell sent 70 tal.

2 glasfönster o dragigt lite varstans. Timmerväggar men tilläggsisolerat på 80 talet med 50 mm gullfiber o panel. Vinden består av ett tjockt lager med kutterspån.

Elförbrukning okänd än så länge IOM ”nytt” boende men troligtvis kan det skapa en hjärnblödning framöver Har precis skaffat Tibber o försöker allteftersom laga läckorna…

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
SV: Telefonsäljare, jävla idioter.
« Svar #5 skrivet: 22 december 2010, 20:56:25 »
Eller hur?

Grejen är också att hur enerverande dessa samtal än är så känner jag mig så sjukt otrevlig om jag inte lyssnar på vad de vill.

Ibland är där ingen som svarar när man svarat, då är det en satans dator som ringt upp, menjust de här som "bara skall kolla att uppgifterna stämmer" avskyr jag som pesten. Det är helt och hållet frågan om att försöka luras med ett sådant upplägg..

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
SV: Telefonsäljare, jävla idioter.
« Svar #6 skrivet: 22 december 2010, 20:58:03 »
tyke, Ja dessa har jag också varit i konflikt med.

Hur tror de folk är funtade om de på fullaste allvar tror att någon vill ha en schenkerbil med fyra sj-pallar kulörtvätt?
 huvuddunk huvuddunk huvuddunk huvuddunk

Utloggad 2000

  • Skulle inte kalla mig
  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 408
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Telefonsäljare, jävla idioter.
« Svar #7 skrivet: 22 december 2010, 21:29:14 »
Jag har nixtjänsten aktiverad privat. Jag var lite ofullständig i inlägget ovan, det hela rörde sig om telesamtal till firmatelefonen.

My bad ???

Nejdå, det var jag som läste slarvigt. Hade firma under många år så jag vet vad du pratar om. Internetsidor och dessa förbannade företagskataloger. Suck...

Ibland när jag hade gott om tid kunde jag sitta och driva med dem. Ställa massvis av konstiga frågor. Det gäller bara att undvika att säga ja till något. Det brukar ju spelas in. Ställer man lite privata närgångna frågor, typ vad teleförsäljaren har på sig eller om han eller hon brukar vara naken på kontoret efter att arbetstiden är slut, brukar samtalet avslutas ganska fort, he he.

//2000
Mälardalen Villa 1 1/2 plan Byggår 1901 Golvvärme i större delen av huset + Villa 1 1/2 plan Byggår 1936 Radiatorer. Nibe 1145 8 Kw + vpb200 borrdjup 160m Vp matar båda fastigheterna via 25m kulvert Panasonic luft/luft för ac på sommaren i båda husen.

Utloggad litenmentuff

  • tekniker
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: stockholm
  • Antal inlägg: 74
  • Karma +0/-1
  • Kön: Man
SV: Telefonsäljare, jävla idioter.
« Svar #8 skrivet: 22 december 2010, 21:38:35 »
vi har fått rycka hem telefonen då dessa härliga försäljare ringer och väcker våra barn då dom envisas med att ringa efter 20:00 hela tiden ända in till cirka 22:00 håller dom på..

till slut gav vi upp och ryckte telefonen ur jacket :P man har ju mobiltelefon istället :P
Villa, Stockholm 72+72 boyta 1plan med källare. byggår 1955 inte extra isolerat. 2 vuxna + 2 småbarn.
förbrukning 2009 april - 2010 april = 17500kwh vp = ivt elpanna 2003.
nytt för sommarn 2010- kamin installerad på övervåning och l/l pump ivt 12-khr-n installerad i källare.
nytt för 2011 - l/l pump Zibro sc1326 monterad i hallen på boendeplan.
rullande beräknad årsförbrukning  = 10800kwh

Utloggad Apan

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 4193
  • Karma +0/-2
SV: Telefonsäljare, jävla idioter.
« Svar #9 skrivet: 22 december 2010, 22:44:13 »
Jag svarar.. Och slänger luren i örat på dem, orkar inte ens lyssna 1 sekund, och de älskar att ringa på Lördag och Fredagkvällar..!
Nyproducerat hus med brytet sadeltak, 148kvm, golvvärme med rad på övre plan, välisolerat med 400mm i plattan och 600mm i tak, Nibe 750 Frånluftvärmepump.
----------------------------------------------------------------------------------
Förbrukning i vårt gamla hus från -71 på 141 kvm med luftvärmepump..
Totalförb 2010: 20kwh/dygn, 52kw/kvm. 65kbm H2O.
Totalförb 2011: 23kwh/dygn, 61kw/kvm. 51kbm H2O.

Utloggad rabalder

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Sydsverge
  • Antal inlägg: 224
  • Karma +1/-2
  • Kön: Man
SV: Telefonsäljare, jävla idioter.
« Svar #10 skrivet: 22 december 2010, 23:39:04 »
Det är ju företagen bakom som är "skurkarna"

Hur kul tror ni att det är att sitta där en Fredagskväll o ringa runt o bli bemött av otrevliga "idioter". Dom flesta vill nog hellre inget än att hitta ett trevloigt  jobb med vettiga arbetstider.

Men eftersom företagen anställer dessa personer så lönar det sig att ringa runt.

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
SV: Telefonsäljare, jävla idioter.
« Svar #11 skrivet: 11 februari 2011, 14:56:03 »
Jag hatar dem fortfarande, men nu har jag lagt om min taktik helt och hållet: Numer rycker jag till mig luren direkt när jag känner igen ett nummer, men jag säger inte flaska ens, jag är knäpptyst. Nu sitter dessa säljare istället och ropar hallåå?, Hallåååååå? i luren, precis så som jag fått göra under flera års tid. När de lagt på lägger jag på, men till skillnad mot förut så är jag inte längre på dåligt humör ;D

Utloggad mrNoodles

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Borlänge
  • Antal inlägg: 234
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Telefonsäljare, jävla idioter.
« Svar #12 skrivet: 11 februari 2011, 16:16:22 »
Boxer ringer hit dagligen nu.. undrar va dom vill sälja på mig..  knUp
Värmer hus (130+51m2) och garage (78m2) i Dalarna med en IVT HE E9 + 300L med 196m borra.

Utloggad tipo874

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 4360
  • Karma +5/-0
  • Kön: Man
SV: Telefonsäljare, jävla idioter.
« Svar #13 skrivet: 11 februari 2011, 17:15:24 »
Nån jävel ringer hit i stort sett varje dag, och jag svarar med namnet, och om det inte kommer nåt från andra änden inom en sekund lägger jag på igen.
Villa utan källare i Uppsala, 175m², 2-våningsdel byggd 1928, 1-plansdel byggd 1978, 75m² garage/förråd.
Stiebel-Eltron WPF-10, 200l arbetstank, 290l vvb, 200m bergkollektor, konverterat från direktel 2004, 14 radiatorer + handdukstork, golvvärme i garage/förråd.
38x2m2 solpaneler, 15,6kW, installerat 2020.

https://spiff.hax.se/log.html

Gammal timrad dalagård, två våningar plus källare (3x42m²), 20 radiatorer. Timrad gäststuga, två våningar (2x35m²) via kulvert, 10 radiatorer.
Nibe F1245-12, 2x350m jordkollektor, 300l arbetstank. Konverterat från direktel 2010. Förbrukning 2010: 40553 kWh, 2011: 10723, rullande år: 8760 kWh.

Utloggad mrNoodles

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Borlänge
  • Antal inlägg: 234
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Telefonsäljare, jävla idioter.
« Svar #14 skrivet: 11 februari 2011, 17:22:18 »
Nån jävel ringer hit i stort sett varje dag, och jag svarar med namnet, och om det inte kommer nåt från andra änden inom en sekund lägger jag på igen.
Bra sätt att reta upp ev. blivande kunder på...
0770333999 är det som ringer oss och vill att vi ska köpa nå mer tjänst(er) av Boxer...
Värmer hus (130+51m2) och garage (78m2) i Dalarna med en IVT HE E9 + 300L med 196m borra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!