Skrivet av: Pumpman
« skrivet: 17 februari 2012, 14:49:34 »nä det går inte med serienummret,de har varit och reparerat den vid ett flertal gånger så den finns i nibes databas,men enligt nibe måste orginal handlingar var innskickade,och det är det som problemet har ju skickat dem en gång så jag har inget att skicka in alltså moment22!!!
Arctic verkar vara ett skojeriföretag. Jag skickade in min registrering 2004 och fick inget svar men installatören sade att försäkringen skulle gälla. Jag hade ju köpt trygghetspaketet!! Jag skulle dessutom bli påmind när försäkringen var på väg att gå ut och få ett erbjudande om förnyelse.
Installatören var uppköpt och den nya verksamheten ändrad
Kontaktade CTC på uppmaning av företaget som jag hade kontakt med. De hade fått registreringen som skickades in samtidigt som tilläggsförsäkringen men hänvisade till försäkringsbolaget Arctic. Ringde dessa och de såg att det fanns en försäkring med det serienumret men att den aldrig blivit registrerad. Ringde igen efter att ha pratat med CTC och kollat igenom mina manualer (hittade en daterad anteckning i manualen bredvid den urrivna sidan). När jag konfronterade Arctic med att jag visst skickat in registreringen hittade den märkligt nog min registrering inskannad. Men jag har inte fått något försäkringsbevis, ingen påminnelse som utlovats och de tycker att jag är dum som klagar på att jag inte fått någon påminnelse. De menar att det ligger i mitt intresse att bevaka att de ger den utlovade påminnelsen och om jag missar det så är det ju mitt eget fel.
Och då undrar jag, vad erbjuder dem egentligen när de säger att de skall påminna?