0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Firman som sålde den har gått i konkurs och den nya pumpen finns inte i deras återförsäljares data systen iom det är ett nytt serie nr mao pana har skrotat min garanti och vägara själv ta ansvar för skiten dom skickar ut.
Citat från: Göran.w skrivet 13 februari 2010, 15:00:57Hela din ide om kkl havererar när du tror att panasonic skulle vara bundena till något alls genom kkl.Kkl reglerar avtal mellan konsument och säljare. Ej mellan konsument och tillverkare.Eg är det så att när du köper något av en firma så ingår du och firman ett avtal och därigenomgäller konsumentköplagen. Den reglerar vad som gäller mellan köpare och säljare. Inte mellankonsument och tillverkare. Du ingår inte något avtal med tillverkaren vid köpet. Så panasonic behöver inte svara för något alls när din pump havererar. Du skall ställa dina krav till säljarenför det är med säljaren du har ingått ett avtal med.Är det så att firman som sålde din pump till dig har gått i konkurs kan du däremot rikta dina krav tillgeneralagenten.
Har mailat pana och bett dom lämna tillbaka min värme kabel och samtidigt åtgärda den kärvande 4 vägs ventilen samt rensa fel koder som jag inte får bort.Den ända responsen jag fått än så länge är ett kvitto på att mailet läst.Inte mycket till ansvar dom tar mao för sin utbytes enhet _/-Lite märkligt är att den indikerar H16 vilket den inte gjorde innan bytet för då var det bara F91 efter jag startat om pumpen.Tycker pumpen går lite svajigt med i varvtalet men inte så jätte mycke så det kan vara normalt.Får 9 pip på H16 om jag räknar rätt och det borde väl vara 4 pip.Felkoden F91 är dock borta.