Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: CANVAC  (läst 7644 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MrDTS

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 51
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
CANVAC
« skrivet: 29 mars 2015, 12:05:30 »
Hej

Hittar inte någon forumtråd om denna märke canvac ? har tittat på en Q HEAT 63, törs man köpa en.

MrDTS

Utloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9646
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: CANVAC
« Svar #1 skrivet: 29 mars 2015, 17:37:39 »
Canvac är inte ett märke på en LLVP utan det är namnet på en grossist och distributör av bl.a. värmepumpar som har deras varumärke "Q Heat". "Q HEAT" är en Mitsubishi värmepump från Canvac.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

Utloggad MrDTS

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 51
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: CANVAC
« Svar #2 skrivet: 29 mars 2015, 17:43:38 »
Hej

canvac säljer nu nya LLVP som det inte står Mitsubishi på, men är det då Mitsubishi som tillverkar dessa också eller annan tillverkare ?

MrDTS

Utloggad MrDTS

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 51
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: CANVAC
« Svar #3 skrivet: 29 mars 2015, 17:53:51 »
Hej

Står o överväger mellan dessa canvac Q heat 63 eller Elektrolux EDH09MLI/E ska bara ha det som Comfort kyla/värme, lägger störst vikt på design av innedelen samt att utedelen ska ha något åt vitt i färgen.

MrDTS

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8450
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: CANVAC
« Svar #4 skrivet: 29 mars 2015, 18:02:37 »
63 modellen är ingen Mitsubishi.
Vill minnas att det är antingen en Midea eller Gree modell som dom klistrat sin dekal på.
Kanske är samma som elektrolux modellen då den också tillverkas av någon av dessa 2 numera.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad MrDTS

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 51
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: CANVAC
« Svar #5 skrivet: 29 mars 2015, 19:21:17 »
Hej
Här är några till jag fått pris på, Bosch compress 5000 aa, canvac Q heat 455 (Mitsubishi), LG LIBERO C09LH (billigast) max 10tkr är min budget utan install.

MrDTS

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8450
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: CANVAC
« Svar #6 skrivet: 29 mars 2015, 20:00:00 »
det framgår inte vart du bor, vilken yta som du räknar med att nå, hur det är isolerat.
Om du ger lite mer info om fastighetens förutsättningar så får du säkert andra förslag också.
Q heat 455 eller Mitsubishi SF25VEH som den egentligen heter är ganska klen som ett exempel.
Ser att du har satt budget på en lös maskin så jag antar att du redan har ordnat med en certifierad montör så du får alla garantier.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad MrDTS

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 51
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: CANVAC
« Svar #7 skrivet: 29 mars 2015, 20:46:30 »
Hej
Bor i Sörmland, 120m²/enplan Faluhus byggt 1992, IVT490 frånluftspump, total elförbrukning ca 11 tkwh/år och då har jag en hel del elprylar som går inne som ute, tex pool sommar tid med värmpump.
är bara ute efter en Comfort kyla/värme, nackdel har dålig planlösning för LLVP den ska sitta i vardagrummet (ska ersätta en LG cool art som gått sönder efter 5år !)
nu använder jag den väldigt lite kan ha det som begravde den.(fast nu var det en elfel på den totalt död) o ja jag har kollat alla säkringar man kan hitta på den samt bytt några komponenter vill inte lägga mer pengar på den.
Som sagt så värdesätter jag en snygg innedel helst en vit utedel med.

MrDTS

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8450
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: CANVAC
« Svar #8 skrivet: 29 mars 2015, 21:32:59 »
Ok, då är jag med.
Har utseendet stor betydelse tycker jag du ska kika på mitsubishi EF25.
Men tyvärr så är det tveksamt om du skulle få tag på den för 10000:- med fulla garantier.
Q heat 455 / SF25 har även den en ganska ren och inte så utmärkande innerdel.
Libero och bosch har jag ingen åsikt om
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 683
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!