Har hållit på och greja med vp lite angånde vb difftemp. Har ett system med arbetstank och rad cp som går hela tiden. Vp är en IVT Greenline HE E9. Min fråga är hur jag ska köra?
Rad cp läge 2 och vb cp på 80% varvtal, behövs ca 4grader högre framledningstemp för att få rätt rad framledningstemp vb diff= 7 grader. Kört så här iaf ett år.
Rad cp läge 1 och vb cp på 80% varvtal, behövs ca 1grad högre framledningstemp för att få rätt rad framledningstemp vb diff= 7 grader. Ökat antal starter på vp.
Rad cp läge 2 och vb cp på 90% varvtal, behövs ca 2grader högre framledningstemp för att få rätt rad framledningstemp vb diff= 5.5 grader. Minskat antal starter på vp.
Vid dom här körsätten upplever jag ingen större skillnad på inomhustempen så det är ju mest vilket som är bäst för vp.
/Ecke