Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ställa in/ändra temperaturenpÃ¥ HE9LKE-SPS?  (läst 1880 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Farsangolf

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
Ställa in/ändra temperaturenpå HE9LKE-SPS?
« skrivet: 05 februari 2011, 08:00:16 »
 Sc:,h Jag undrar om vp:n mÃ¥r dÃ¥ligt av att man ökar resp sänker tempen ex morgon o kväll? Hur gör man bäst när braskaminen är tänd? Stänga av eller sätta ned termostaten? Fläkten borde väl vara igÃ¥ng för att sprida värmen? *vinkar*
« Senast ändrad: 05 februari 2011, 20:18:05 av Farsangolf »

Utloggad colder

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 44
  • Karma +0/-0
SV: Ställa in/ändra temperaturenpå HE9LKE-SPS?
« Svar #1 skrivet: 05 februari 2011, 21:04:21 »
Hej. nei det skulle nog gå bra og reglera tempen,det med kaminen så brukar jag bara låta pumpen gå som den er innställd,eventuellt har du ett "fan" läge på fjärren,har inte tästat den men möyligt bara fläkten går då og sprider värmen från kaminen utan att utedelen går.Billigt og bra. lycka til.
Hus på 150kwm utan källare 100kvm nere 50kvm uppe byggd 1975.En HE9LKE nede og en E9DKE i trapphuset som startas vid behov.

Utloggad colder

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 44
  • Karma +0/-0
SV: Ställa in/ändra temperaturenpå HE9LKE-SPS?
« Svar #2 skrivet: 05 februari 2011, 22:14:08 »
Har  nu testat  mode "fan" i he9lke og da blÃ¥ser bara fläkten sÃ¥ dÃ¥ er det bra för Ã¥ transportera kaminvärme runt om.
Hus på 150kwm utan källare 100kvm nere 50kvm uppe byggd 1975.En HE9LKE nede og en E9DKE i trapphuset som startas vid behov.

Utloggad Farsangolf

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
SV: Ställa in/ändra temperaturenpå HE9LKE-SPS?
« Svar #3 skrivet: 06 februari 2011, 12:01:40 »
Tack. Det måste väl vara så att om temeraturen är uppnådd så behöver inte vp:n producera nån värme, varför bara fläkten drar ström? b00k

Utloggad colder

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 44
  • Karma +0/-0
SV: Ställa in/ändra temperaturenpå HE9LKE-SPS?
« Svar #4 skrivet: 06 februari 2011, 13:04:01 »
Hej.Tog en test  med Ã¥ senke tempen pÃ¥ pumpen med reultat att hele systemet gÃ¥r i off,sista läget före off drar den 115w tror jag,sÃ¥ om en vill utnytta bara fläkten med kaminen sÃ¥ er det bara välja mode "fan" sÃ¥ kobles utedelen bort og fläkten gÃ¥r og sprider värmen frÃ¥n kaminen.
Hus på 150kwm utan källare 100kvm nere 50kvm uppe byggd 1975.En HE9LKE nede og en E9DKE i trapphuset som startas vid behov.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!