Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Installatörer enköpings-omrÃ¥det / Uppland  (läst 2261 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad knepig

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Norge
  • Antal inlägg: 123
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Installatörer enköpings-området / Uppland
« skrivet: 16 juni 2011, 20:21:39 »
Hej! någon som vet några seriösa installatörer som kan räkna på, borra och installera_ vill gärna ha flera offerter =) weeee!!!
Do iT!

Utloggad knepig

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Norge
  • Antal inlägg: 123
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Installatörer enköpings-området / Uppland
« Svar #1 skrivet: 16 juni 2011, 20:50:27 »
En vän till mig som ringde och frÃ¥gade. Jag vill först bara dränka honom i offerter sÃ¥ han ej bara tar första bästa  b00k ..   Jag är själv röris och tänkte eventuellt hjälpa till vid installation. Problemet är att jag bor i Norge och inte känner till nÃ¥gra bra företag som installerar i omrÃ¥det. Sc:,h
Undrar även om ni vet nÃ¥gon som kanske bara kan komma dit och borra och sätta i kollektorn till överkomligt pris  ^-^. Samt en bra web-shop där dom säljer Nibe-Ctc-Thermia utan att bedriva ockerpriser   :'( 

Huset är byggt 1916. En trasig elpanna sitter där nu som enligt förrförra ägaren svalde 23000 kWh/Ã¥r  fiR:
Do iT!

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: Installatörer enköpings-området / Uppland
« Svar #2 skrivet: 16 juni 2011, 20:56:20 »
En vän till mig som ringde och frÃ¥gade. Jag vill först bara dränka honom i offerter sÃ¥ han ej bara tar första bästa  b00k ..   Jag är själv röris och tänkte eventuellt hjälpa till vid installation. Problemet är att jag bor i Norge och inte känner till nÃ¥gra bra företag som installerar i omrÃ¥det. Sc:,h
Undrar även om ni vet nÃ¥gon som kanske bara kan komma dit och borra och sätta i kollektorn till överkomligt pris  ^-^. Samt en bra web-shop där dom säljer Nibe-Ctc-Thermia utan att bedriva ockerpriser   :'( 

Huset är byggt 1916. En trasig elpanna sitter där nu som enligt förrförra ägaren svalde 23000 kWh/Ã¥r  fiR:

Finns ju tex www.bynor.se eller www.vvsgds.se  men nÃ¥gra thermia hittar du inte pÃ¥ nätet dom vill vara lite speciela och säljs endast av Ã¥terförsäljare och installationen ska besiktas av Ã¥terförsäljaren för att gälla men dannfoss är samma vp kan kanske gÃ¥ att fÃ¥ tag pÃ¥ nätet *vinkar*.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad knepig

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Norge
  • Antal inlägg: 123
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Installatörer enköpings-området / Uppland
« Svar #3 skrivet: 16 juni 2011, 21:12:26 »
Vill väl helst att han ska välja Nibe, då jag själv installerar dessa på jobbet. Och ska jag vara ärlig så har jag ej vart borta i Thermia, Ivt, ctc m.fl så det skulle bespara mig massa jobbiga frågor på telefon... Tack för länkarna Smurfen.
Do iT!

Inloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Installatörer enköpings-området / Uppland
« Svar #4 skrivet: 17 juni 2011, 09:52:21 »
Offerter på borrningen kanske han kan få via www.energioffert.se
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad knepig

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Norge
  • Antal inlägg: 123
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Installatörer enköpings-området / Uppland
« Svar #5 skrivet: 19 juni 2011, 13:10:25 »
Offerter på borrningen kanske han kan få via www.energioffert.se

tack Rickard
Do iT!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!