Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Göra rent innedelen  (läst 5114 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Daniel81

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Utanför VästerÃ¥s
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Kön: Kvinna
Göra rent innedelen
« skrivet: 03 januari 2011, 19:21:06 »
Tänkte bara höra hur man smidigast "lättast" gör rent inne delen ? mellan dom där plattorna som sitter tätt som tusan.. Tandborste och luftkompressor sÃ¥ man blÃ¥ser bort dammet ? sitter nästan som fastklistrat mellan dom där plattorna :)  De finns ju en DYR avfettningsspray frÃ¥n panasonic men de kanske finns nÃ¥t man kan göra själv först innan man köper den ?

Har en CS-E12DKEW...borde det vara... StÃ¥r  IFP 12 pÃ¥ ordern bara....

Utloggad Blaser

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Ystad
  • Antal inlägg: 434
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Göra rent innedelen
« Svar #1 skrivet: 03 januari 2011, 19:24:42 »
Finns en tråd här på forumet om du söker. Avfettning o kalkosan är annars en bra lösning.
1 1/2 plans lerhus i södra Skåne byggt 1700 ngt, tvåglas fönster ca 150 m2 bo yta +15 m2 bi yta som värms till 10. Uppvärmning Altherma ERHQ007AD/EKHBH008 och EKHWS 300 A3Z2 VV. Innegivare Frico TFD 12. Panasonic XE9-EKE numera för kylning och när jag känner mig lite halvfrusen efter att ha varit ute och jagat en hel dag.

Utloggad Blaser

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Ystad
  • Antal inlägg: 434
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Göra rent innedelen
« Svar #2 skrivet: 03 januari 2011, 19:26:23 »
1 1/2 plans lerhus i södra Skåne byggt 1700 ngt, tvåglas fönster ca 150 m2 bo yta +15 m2 bi yta som värms till 10. Uppvärmning Altherma ERHQ007AD/EKHBH008 och EKHWS 300 A3Z2 VV. Innegivare Frico TFD 12. Panasonic XE9-EKE numera för kylning och när jag känner mig lite halvfrusen efter att ha varit ute och jagat en hel dag.

Utloggad Daniel81

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Utanför VästerÃ¥s
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Kön: Kvinna
SV: Göra rent innedelen
« Svar #3 skrivet: 03 januari 2011, 20:18:21 »
Nice... De ska vi prova... Min innedel utsätts inte för nÃ¥got man steker i köket. fett och sÃ¥nt.. SÃ¥ de borde bara vara damm som sitter fast, sÃ¥ dÃ¥ borde de enligt vad vissa skriver räcka med vatten och ev spolarvätska Ã¥ sen göra rent med vatten ? fungerar de vore de ju kanon !  :)

Utloggad Blaser

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Ystad
  • Antal inlägg: 434
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Göra rent innedelen
« Svar #4 skrivet: 03 januari 2011, 20:53:16 »
Kör hela kitet. Fett färdas längre än man tror  :)

Kanske ska ta det lite lugnt nu när det är minus, mest så det inte blir stopp i evakueringsslangen.
1 1/2 plans lerhus i södra Skåne byggt 1700 ngt, tvåglas fönster ca 150 m2 bo yta +15 m2 bi yta som värms till 10. Uppvärmning Altherma ERHQ007AD/EKHBH008 och EKHWS 300 A3Z2 VV. Innegivare Frico TFD 12. Panasonic XE9-EKE numera för kylning och när jag känner mig lite halvfrusen efter att ha varit ute och jagat en hel dag.

Utloggad Daniel81

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Utanför VästerÃ¥s
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Kön: Kvinna
SV: Göra rent innedelen
« Svar #5 skrivet: 03 januari 2011, 20:59:35 »
Ska nog göra de när graderna ute stiger lite :) Ska ju enligt experter bli lite varmare ut... OM vi nu ska tro på de... :P

Försöker förövrigt kolla upp om de finns någon garanti på fläktmotorn som låter irriterande högt... Köpt januari -07... "håller tummarna"

Utloggad Blaser

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Ystad
  • Antal inlägg: 434
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Göra rent innedelen
« Svar #6 skrivet: 03 januari 2011, 21:05:07 »
Ska nog göra de när graderna ute stiger lite :) Ska ju enligt experter bli lite varmare ut... OM vi nu ska tro på de... :P

Försöker förövrigt kolla upp om de finns någon garanti på fläktmotorn som låter irriterande högt... Köpt januari -07... "håller tummarna"

Annars så kostar nya lager under 100lappen. Det krävs ingen examen i raketvetenskap för att bytra heller. Söker du på forumet så finns det instruktioenr med bilder oxå.
1 1/2 plans lerhus i södra Skåne byggt 1700 ngt, tvåglas fönster ca 150 m2 bo yta +15 m2 bi yta som värms till 10. Uppvärmning Altherma ERHQ007AD/EKHBH008 och EKHWS 300 A3Z2 VV. Innegivare Frico TFD 12. Panasonic XE9-EKE numera för kylning och när jag känner mig lite halvfrusen efter att ha varit ute och jagat en hel dag.

Utloggad Daniel81

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Utanför VästerÃ¥s
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Kön: Kvinna
SV: Göra rent innedelen
« Svar #7 skrivet: 03 januari 2011, 21:09:11 »
Nä tummen mitt handen har jag inte, men finns de nÃ¥gon form av garanti man kan fÃ¥ pÃ¥ den sÃ¥ provar vi den först..Annars byter jag lagret/lagren själv ! Hittade pÃ¥ dom där instruktionerna Ã¥ de sÃ¥g ju inte sÃ¥ svÃ¥rt ut   Thumbsup

Utloggad Blaser

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Ystad
  • Antal inlägg: 434
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Göra rent innedelen
« Svar #8 skrivet: 03 januari 2011, 21:13:09 »
Garanti är gratis o gratis är GOTT sÃ¥ fÃ¥r det smaka hur det vill  *roflmao*
1 1/2 plans lerhus i södra Skåne byggt 1700 ngt, tvåglas fönster ca 150 m2 bo yta +15 m2 bi yta som värms till 10. Uppvärmning Altherma ERHQ007AD/EKHBH008 och EKHWS 300 A3Z2 VV. Innegivare Frico TFD 12. Panasonic XE9-EKE numera för kylning och när jag känner mig lite halvfrusen efter att ha varit ute och jagat en hel dag.

Utloggad Daniel81

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Utanför VästerÃ¥s
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Kön: Kvinna
SV: Göra rent innedelen
« Svar #9 skrivet: 03 januari 2011, 21:14:04 »
haha sÃ¥ sant sÃ¥  ;D

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!