Skrivet av: TS Comfort AB
« skrivet: 08 maj 2020, 12:44:47 »Då finns det varmvatten igen
Skrivet av: TS Comfort AB« skrivet: 08 maj 2020, 12:44:47 »Då finns det varmvatten igen
Skrivet av: PLM« skrivet: 08 maj 2020, 12:40:00 »Reperatören fick tag en ny display, monterat och klart!
Skrivet av: Daikin_« skrivet: 07 maj 2020, 22:51:19 »I går hade vi strömavbrott i vårt kvarter, när jag kollade att värmepumpen startat var displayen svart. Hjälpte inte att bryta och slå på arbetsbrytaren heller. Ringde min leverantör som inte hann komma förrän idag. Han konstaterade att displayen var trasig och att han nog inte kunde få någon denna vecka. Är det rimligt att vara utan varmvatten fem dagar för ett så enkelt fel??? Prova följande: Slå av strömmen till maskinen på arbetsbrytaren Håll ner samtidigt följande knappar: Ok knappen samt de två nedersta Medans du håller de intryckta, be någon slå på strömmen Håll knapparna nedtryckta i minst sju sekunder så skall displayen boota om När du ser att displayen flimrar till/tänds så släpper du knapparna. Vet ej om det hjälper men är värt ett försök i alla fall. Mvh D Skrivet av: TS Comfort AB« skrivet: 07 maj 2020, 20:04:25 »Du borde kunna spara ett par dagar om daikin skickar den direkt till dig, den sitter troligen bara med en snabbkontakt.
Men den kanske måste ställas in av installlatören om du inte har full koll själv eller kan få hjälp via daikin supporten Skrivet av: PLM« skrivet: 07 maj 2020, 16:06:24 »I går hade vi strömavbrott i vårt kvarter, när jag kollade att värmepumpen startat var displayen svart. Hjälpte inte att bryta och slå på arbetsbrytaren heller. Ringde min leverantör som inte hann komma förrän idag. Han konstaterade att displayen var trasig och att han nog inte kunde få någon denna vecka. Är det rimligt att vara utan varmvatten fem dagar för ett så enkelt fel???
|
|