Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: KB läcker igen...  (läst 1167 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad muy

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Kungsbacka
  • Antal inlägg: 51
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
KB läcker igen...
« skrivet: 23 april 2009, 18:08:28 »
SÃ¥ där ja nu var man "trött" igen  >:(. Tyckte att trycket gÃ¥tt ner nÃ¥got pÃ¥ KB:n och mycket riktigt när jag öppnade luckan pÃ¥ min 1230 sÃ¥ var det fuktigt i botten med spritlukt. Har haft VP:n i 2 Ã¥r och den har aldrig varit "tät". Service har varit här 4-5 ggr ibland för mindre läckor men 2 ggr för spruckna muttrar dÃ¥ trycket gick ner till noll. Jag börjar nu bli ganska trött pÃ¥ det här ! Varför blir den aldrig tät ? Skall man ringa NIBE och be om en ny eller ringa vanliga service för sjuttioelfte gÃ¥ngen......Nog för att det inte kostat nÃ¥got men man vill ju att grejorna skall fungera...Och slippa lägga tid pÃ¥ detta. Känns som man fÃ¥tt ett mÃ¥ndagsex... huvuddunk
Nibe 1230-10 + FLM30, 160 m hål (153 m aktivt). Golvvärme i ett enplans trähus, 194 kvm (20 grader) och garage, 45 kvm (10-15 grader). Ca 70 kvm av huset har takhöjd 3.70 m resten 2.5 m. Kamin som "myseldas" några gånger i månaden under vintern. Byggår 2007. Huset beläget i Kungsbacka. Separat elmätare på VP installerad i aug-08.
Total förbrukning 14900 kWh 2008, 13270 kWh 2009

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!