Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Thermia Villa LARM MS  (läst 1864 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ddll

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Thermia Villa LARM MS
« skrivet: 04 december 2014, 17:32:40 »
Hej!

Har haft elektriker här idag som dragit om elen till garaget, dom har varit inne i elcentralen och även brutit strömmen några gånger. Såg på energimätaren att vi slukade mer än dubbel så mycket energi som vanligt och gick ner till till värmpe pumpen och såg att den larmade för MS. Kollade runt lite och såg lite tips om hur man ska återställa motorskyddet men blir inte riktigt klok så jag vill dubbel kolla, enligt någon ska man trycka in den blå skruven men det verkar inte fungera. Är det knappen med en nolla på jag ska trycka på? Tog en bild så jag kan få lite assistans av er med erfarenhet.


Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29337
  • Karma +18/-7
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Thermia Villa LARM MS
« Svar #1 skrivet: 04 december 2014, 22:08:28 »
Om jag inte ser helt fel ska den återställa sig automatiskt, det ska bara vara att bryta strömmen till den.
Men funkar inte detta så tryck in den blå grejen med en mejsel.
Om du vill ändra läge från automatik till manuell återställning så tryck in och vrid den blå grejen 1/4 varv moturs.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!