Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Informationsmeddelande  (läst 501 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Henke_01

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 173
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Informationsmeddelande
« skrivet: 22 april 2024, 22:13:04 »
Jag har en Nibe F1255 och när jag loggade in på Uplink tidigare idag såg jag ett nytt informationsmeddelande som jag aldrig sett tidigare...

2024-04-16 09:43:33 - Kommunikationsfel mot PCA Base

Nån som vet vad det är?

Utloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9661
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Informationsmeddelande
« Svar #1 skrivet: 22 april 2024, 22:26:35 »
Måste vara kommunikationsproblem mellan displayenheten AA4 och grundkortet AA2 en bit nedanför. Kan det ha varit någon tillfällig och kraftig störning i elnätet??
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

Utloggad Henke_01

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 173
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Informationsmeddelande
« Svar #2 skrivet: 22 april 2024, 23:32:48 »
Måste vara kommunikationsproblem mellan displayenheten AA4 och grundkortet AA2 en bit nedanför. Kan det ha varit någon tillfällig och kraftig störning i elnätet??

Har ingen aning om det varit någon störning i elnätet, jag var inte i huset då, så jag vet inte om det varit nåt med elnätet.

Går man in och läser om "larmet" så står det... Detta kan bero på en tillfällig yttre störning t.ex. åska.
Larmet återställs automatiskt.


Men den är tiden på året så är det ju ingen åska, så jag vet inte alls vad det ska ha varit för tillfällig störning i elnätet.

Utloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9661
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Informationsmeddelande
« Svar #3 skrivet: 23 april 2024, 09:21:03 »
Ibland sker omkopplingar i högspänningsnätet i närheten av där man bor om de behöver göra underhåll utmed med vissa kraftledingssträckor eller byta delar på transformatorstationer. Detta kan ge höga "spikar" och även korta underspänningar i elnätet.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!