Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT Anywhere  (läst 2161 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MrJelzin

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
IVT Anywhere
« skrivet: 08 juni 2020, 23:11:31 »
Hej har precis fått en ivt geo 508 installerad hemma och den tuffar på bra än så länge. Försöker nu koppla upp mig mot appen ivt anywhere men det går sådär.

Har kopplat in kabeln till en wifi repeater som är kopplad mot min router. Två symboler kommer upp på pumpen, den ena visar att den är wifi ansluten och den andra att den är uppkopplad mot ivt servern.

Men när jag ska logga in i min telefon säger den att "programvaran i min gateway stödjer inte den efterfrÃ¥gade versionen. Vänligen uppdatera programvaran i din gateway genom att ansluta mot Internet"  NÃ¥gon som vet vad som kan vara fel eller vilken enhet det är som skall uppdateras? Har hört att mÃ¥nga haft strul med att komma Ã¥t appen tidigare och surt när det inte vill fungera..

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29386
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: IVT Anywhere
« Svar #1 skrivet: 09 juni 2020, 07:08:33 »
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad MrJelzin

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: IVT Anywhere
« Svar #2 skrivet: 09 juni 2020, 17:40:30 »
Tack sÃ¥ mycket. Idag när jag testade att logga in pÃ¥ vinst och förlust sÃ¥ fungerade det helt plötsligt. Mycket märkligt dÃ¥ alla inställningar är precis som igÃ¥r men nöjd nu över att det fungerar iaf  tummenupp

Utloggad Hastings

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 583
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar sol värme Ã¥ värmepumpar!
SV: IVT Anywhere
« Svar #3 skrivet: 12 juni 2020, 15:00:27 »
Lägg inte ned för mycket tid pÃ¥ IVT anywhere - väldigt suspekt bygge- Min fungerar men lämnar aldrig nÃ¥gon relevant temperatur mer än inställda mÃ¥lvärden . Ber jag om grafer över krets 1, 2 eller varmvatten sÃ¥ ritar den alltid upp varmvattnet och utetemp men visar 0C  i bÃ¥da kretsarna.

Inte särskilt förtroendegivande - skulle inte vÃ¥ga  "fjärrstyra "  risken är väl att den fimpar värmepumpen mitt i vintern.....
180 m2 + 108 m2 källare 
IVT PremiumLine EQ e 13 med 190 m borrhål 181 aktivt
 2x12 M2 plattsolfÃ¥ngare, 750 l Acktank, 300 l varmvattenberedare, bÃ¥da med solslingor.
 Värmeväxlare för förvärmning av varmvatten ifrÃ¥n  största acktank.  Uppvärmning 10 000 kwh /Ã¥r.
Frico Sl 1000 för frikyla.fler fancoils på väg

Tänkta projekt: Mekanisk frånluft med återvinning till Vp och hål.

Utloggad MrJelzin

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: IVT Anywhere
« Svar #4 skrivet: 19 juni 2020, 11:18:05 »
Nej det jag främst vill ha det till är att få varningar om det händer något. Så det hoppas jag fungerar.

Ang graderna om inomhustemp så hörde jag av installatören att man skall ha en innegivare för att det skall fungera.

Utloggad Kent_en

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: IVT Anywhere
« Svar #5 skrivet: 21 juli 2020, 19:14:01 »
Lägg inte ned för mycket tid pÃ¥ IVT anywhere - väldigt suspekt bygge- Min fungerar men lämnar aldrig nÃ¥gon relevant temperatur mer än inställda mÃ¥lvärden . Ber jag om grafer över krets 1, 2 eller varmvatten sÃ¥ ritar den alltid upp varmvattnet och utetemp men visar 0C  i bÃ¥da kretsarna.

Inte särskilt förtroendegivande - skulle inte vÃ¥ga  "fjärrstyra "  risken är väl att den fimpar värmepumpen mitt i vintern.....

Har samma problem med min nyinstallerade 512C. Skulle gärna vilja se temperaturkurvan på varmvattnet.

Har VV inställt på 60 grader (Komfort?) men kan inte minnas att jag någonsin sett att pumpen har visat att Varmvattnet är varmare än 55 grader som standard.

När jag slår på extra varmvatten (65grader) har jag sett 58grader.

Utloggad MrJelzin

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: IVT Anywhere
« Svar #6 skrivet: 26 juli 2020, 21:35:48 »
Testa att ha i internetkabeln över natten. Kunde enligt IVT ta tid innan pumpen hittade rätt. Fungerade för mig. I annat fall logga in i din router och se till så att portarna som står i manualen är öppna.

För övrigt har jag samma vattentemperatur som dig. Har min inställd på normal och brukar ligga på 58 grader som mest. En gång i veckan hoppar den upp på 65 grader för termisk desinfektion. Utan att vara insatt så är det förmodligen för att det är en inverter och på så sätt sparar den energi (?)

Utloggad Qrassli

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: IVT Anywhere
« Svar #7 skrivet: 05 september 2020, 13:10:15 »
Hej. Ny i forumet,  men ville kolla om nÃ¥gon mer fÃ¥tt problem efter den uppdatering av app och som jag tror även IVT Anywhere boxen.
Efter detta tömmer den vårt mobila bredband. Ser ut att ladda ner ca 200Mb flera gånger per dygn. Drar även ner hastigheten från 8-15 Mbit/s till 2-3Mbit/s.
Funkar precis som den ska, så inga problem med funktionen.
//Sten

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!