Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Omstart Lec-n  (läst 1852 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lagoran

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Omstart Lec-n
« skrivet: 19 november 2011, 23:37:37 »
Måste starta om pumpen om jag vill höja temperaturen efter en vecka, när jag ställt in den på underhållsvärme +10 grader, är det normalt, skulle inte tro det!
« Senast ändrad: 20 november 2011, 15:47:42 av Lagoran »

Utloggad alfamats

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: kristinehamn
  • Antal inlägg: 181
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Helt sÃ¥ld pÃ¥ Italienska bilar!
SV: Omstart Lec-n
« Svar #1 skrivet: 20 november 2011, 21:30:27 »
Har man inte ändrat denna funktion?På min 3 år gamla ASY 14 så funkar det som du beskriver.Märkligt är bara förnamnet!Iofs så tar det ingen längre tid att göra detta. / Mats
Fujitsu ASY 9 Artic,ASY 14 Artic,Nocria 14 Artic

Utloggad Lagoran

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Omstart Lec-n
« Svar #2 skrivet: 29 november 2011, 19:36:06 »
Hej

Har fått svar från leverantören!
I och med att man ställt in den på underhållsvärme +10 gr. så låser den på den inställningen bara för att garantera att återstart vid strömavbrott sker på rätt inställning, så att den inte går in och ställer sig på t.ex. +23 gr. och dra en massa el i onödan. Bra funktion kan man tycka, så själva återstarten på 10 minuter är väl kanske inte hela världen!
Har nu kört pumpen i helgen pÃ¥ + 22 grader vid en yttertemperatur pÃ¥ -2, det tog bara ett par timmar att gÃ¥ frÃ¥n +10 graders underhÃ¥llsvärme till +22. Värmen är dessutom betydligt skönare än de el-radioatorer jag hade tidigare pÃ¥kopplade. Själva innerdelen om man ställer den pÃ¥ auto, sÃ¥ hörs den knappast. Jag har den ca. 3,5 meter frÃ¥n TV-soffan, sÃ¥ jag är supernöjd sÃ¥ här lÃ¥ngt!! studs 

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!