Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Prispress  (läst 4208 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Karis

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 445
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Prispress
« Svar #15 skrivet: 21 januari 2018, 19:36:48 »
Jag får nog ta tillbaka det jag sa! :)
Klarar den verkligen att värma hela ditt hus i dipparna på -10°C till -15°C ? Isåfall är ju Zibro riktigt nice!
Ja det där tror vi på så klart, men vi tror på tOOmten också förstås.

Utloggad booza

  • Nöjd med Zibro / Qlima
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 164
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Lärare, programmerare - nu pensionär
    • Makis Data
SV: Prispress
« Svar #16 skrivet: 22 januari 2018, 18:33:57 »
Jag har inte sagt att det är denna pump som värmer hela mitt hus, den är ganska liten. De två jag köpt tidigare kostade ca 6.000 kr under olika "erbjudanden". Köper man hos Jula ska man passa på under ett erbjudande, så är det bara. En gick sönder och jag fick ringa supporten i Danmark och köra genom ett testformulär för att sedan hämta ut en ny på garantin.

Bara nedervåningen värms upp som jag skrivit i min profil! Är det minus tio så stänger vi dörrarna till det stora rummet och låter pumparna gå hela natten. Från 100 kvm minskar det till 60. Vi är pensjos men kräver inte 25 grader utan tar på en tröja om det är 18.

Zibro / QLima / Jula har varit en mycket bra kombination. På senare tid tyvärr olaglig för mig..


Trähus från 1942, 1 1/2 plan, 180 kvm. En värmepump är placerad i kök med alkov, ca 40 kvm. Den andra värmepumpen värmer ett arbetsrum. Öppnas alla dörrar så värms hela bottenvåningen upp.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!