0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du skickat ett mail att du vill returnera grejerna ?https://www.conrad.se/angerratt.htm?websale8=conrad-swe&tpl=..%2fws-customer-01-aa%2fServicepages%2ftpl_cancellation.htmSen är det bara att skicka tillbaka grejerna.Enklast är om du inte hunnit betala, då loggar du in på Klarna och kryssar i att du inte tänker betala på grund av att produkten är felaktig.Tyvärr så måste du stå för kostnaden för returpaketet, kolla upp vem som skickar detta billigast.
Har köpt ett tvättborste till en Karcher. Det stod att den passar Karcher och inget annat. Efter 3 dygn hämtade jag ut denna. På kartongen står det att den INTE passar K5! Försöker kontakta dom. Inga svar. Och det visar sig att dom saknar något telefonnummer. Vad ska man göra? Känna sig blåst?https://www.conrad.se/K%e4rcher-Tv%e4ttborste-2.644-018.0-Passar-m%e4rke-K%e4rcher.htm?websale8=conrad-swe&pi=1676288&ci=SHOP_AREA_17049_2205417
Conras.se finns inte Conrad.se är ett seriöst företag. Returnera artikeln bara enligt nedan:Kontakta oss inom 14 dagar Kundservice (via vårt kontaktformulär eller på kundservice@conrad.se).Lägg tillbaka produkten i originalförpackningen, inkl. tillbehör som t.ex. kabel, bruksanvisning, batterier och fjärrkontroll.Vi rekommenderar att du fyller i returblanketten – laddas ner här – och lägger den i förpackningen. En ifylld returblankett förenklar och snabbar på hanteringen av ditt ärende.Vi rekommenderar att du skickar förpackningen till nedanstående returadress. När du utnyttjar ångerrätten står du för returkostnaden. Kom ihåg att spara inlämningskvittot då du ansvarar för returen.När vi har mottagit produkten/produkterna görs en återbetalning (med eventuellt avdrag för värdeminskning). Det tar 14 arbetsdagar från det att vi har mottagit och godkänt din retur, innan du erhåller återbetalningen. Vi betalar tillbaka det belopp som du har betalat, inklusive fraktkostnaden. Returkostnaden får du dock betala själv.Rekommenderad returadress:Conrad Elektronik Norden ABc/o - Östervärns Express - Ecotrans GroupStenyxegatan 34213 76 MalmöOBS! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller rekommenderat. Undantag från ångerrätten:Ångerrätten gäller inte för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla.Ångerrätten gäller inte för en tjänst där fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen.Ångerrätten gäller inte en förseglad ljud- eller bildupptagning samt programvara där förseglingen har brutits. Ångerrätten gäller inte företag/näringsidkare
Har rättat till. Tack.Dom vill att man bekostar returen. Deras fel att det har blivit fel. Därför vill jag dom betalar för det.
Passar:K 2 Home, K 2 Premium Home, K 2.20 M, K 2.100, K 2.120, K 4 Compact, K 4 Compact Home, K 4 Home, K 4 Premium eco!ogic Home, K 4 Premium Home, K 4.00 EcoSilent ALU, K 4.650 Jubilee T250, K 5 Compact, K 5 Compact Home, K 5 Home, K 5 Premium eco!ogic Home, K 5 Premium Home, K 5.700, K 5.700 T300, K 6.250 JUBILEE T400, K 6.300, K 6.460 T 400, K 7 Compact, K 7 Compact Home, K 7 Home, K 7 Premium eco!ogic Home, K 7 Premium HomeVilken K5:a har du?
Jag började med att prova koppla på den. Då det inte gick började läsa på kartongen. Nix den passar inte flertalet av Kärcher. Jag har K5 premium.Det står tom tydligt på kartongen. Inte i deras annons.
Lite ot. Det blir nog min nästa.http://www.stihl.se/STIHL-produkter/Högtryckstvätt-rengöringsmedel-och-tillbehör/Högtryckstvätt/245240-63591/RE-129-PLUS.aspx
Lustiga med Conrad är att de omdömen de får är antingen 1 eller 10.https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2545
Länge sen jag köpte nått från Conrad, men jag trodde de var lite mer seriösa än detta.OK, nu vet jag att jag ska handla på Kjell.com istället./Carl
Har fått första svaret från dom . Inklusive fri fraktsedel. Och dom lovar att " fixa" allt...Ville bara meddela er.
Ett tips.Kontakta dom direkt via email kundservice@conrad.se då dom svarar ytterst sällan på meddelanden skickade via webformulär.
Som näthandlare måste man betala returfrakten om en vara är felaktig.Det kluriga här är väl att själva varan troligen inte är felaktig, utan deras text om vilka tvättar den passar till.Men godkänner de reklamation av varan för att den "inte fungerar" = är felaktig i förhållande till vad de lovat så skall de betala returfrakten, vilket de ju verkar göra.Vid ånger så får man själv stå för returfrakten, men du behöver inte betala den frakt de tvingats lägga ut på din beställning.Jag kan absolut tycka att det är fel att jag som handlare skall behöva stå för den första frakten i de fall kunderna ångrar sig.Skulden för detta kan ju på intet sätt skyllas på mig som säljer varan, ansvaret borde ligga helt på kunden i fall som dessa.Nu står jag ändå för frakterna i fall som ånger, men nog bär det mig emot.Det är en kostnad som man får lov att räkna med och lägga på priset på alla varor man säljer som näthandlare helt enkelt.Kanske är det en regel som skapats för att i viss utsträckning skydda den fysiska handeln mot billig konkurrens.Omvänt kan man tycka att en fysisk butik skulle få betala resan in till butiken om en kund ångrar sig, inte resan in för att återställa varan, utan första resan när man åkte för att köpa den.