Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: Rickard
« skrivet: 15 maj 2018, 14:37:31 »

Finns väldigt många manualer som inte är fullödiga, och det går alltid skylla på kunden om det finns en möjlighet.
T.ex. står inte K5 Premium med i listan, bara K 5 Compact, K 5 Compact Home, K 5 Home, K 5 Premium eco!ogic Home, K 5 Premium Home, K 5.700, K 5.700

Jag menar bara att om det bara definieras "Defekt" eller "Ånger" i regelverket så finns det rum för tolkningar.
Jag håller absolut med om att conrad bör betala, men jag menar att det nog (utifrån vad jag vet) skulle vara svårt att vinna en tvist om de vägrade med hänvisning till att just K5 Premium inte var med i listan.
K 5 Premium eco!ogic Home och K 5 Premium Home kan ju vara helt andra maskiner.
Lite koll får man ha när man beställer.  ;)
Skrivet av: Zyberdude
« skrivet: 15 maj 2018, 14:23:58 »

Bör nog vara rätt i beskrivningen, annars är det fel i varan! Man får inte lämna bort väsentlig information, i detta fall att det enbart passar vissa modeller av kärcher tvättar
Skrivet av: Rickard
« skrivet: 15 maj 2018, 12:53:21 »

Det är ändå en liten gråzon, där jag inte kan hitta någon exakt skrivning i regelverket vad som gäller.
Klart är att: defekt vara = företaget betalar, och ånger = kunden betalar.
Men det var ju bra att de tog sitt ansvar.
Skrivet av: BigGitt
« skrivet: 15 maj 2018, 12:43:28 »

Som näthandlare måste man betala returfrakten om en vara är felaktig.
Det kluriga här är väl att själva varan troligen inte är felaktig, utan deras text om vilka tvättar den passar till.
Men godkänner de reklamation av varan för att den "inte fungerar" = är felaktig i förhållande till vad de lovat så skall de betala returfrakten, vilket de ju verkar göra.

Vid ånger så får man själv stå för returfrakten, men du behöver inte betala den frakt de tvingats lägga ut på din beställning.
Jag kan absolut tycka att det är fel att jag som handlare skall behöva stå för den första frakten i de fall kunderna ångrar sig.
Skulden för detta kan ju på intet sätt skyllas på mig som säljer varan, ansvaret borde ligga helt på kunden i fall som dessa.
Nu står jag ändå för frakterna i fall som ånger, men nog bär det mig emot.

Det är en kostnad som man får lov att räkna med och lägga på priset på alla varor man säljer som näthandlare helt enkelt.
Kanske är det en regel som skapats för att i viss utsträckning skydda den fysiska handeln mot billig konkurrens.

Omvänt kan man tycka att en fysisk butik skulle få betala resan in till butiken om en kund ångrar sig, inte resan in för att återställa varan, utan första resan när man åkte för att köpa den.  :o

I mitt fall, överensstämde inte varan med beskrivningen.  Hade jag vela bara ångra mig, hade jag betalat för frakten.
Skrivet av: Rickard
« skrivet: 15 maj 2018, 06:20:31 »

Som näthandlare måste man betala returfrakten om en vara är felaktig.
Det kluriga här är väl att själva varan troligen inte är felaktig, utan deras text om vilka tvättar den passar till.
Men godkänner de reklamation av varan för att den "inte fungerar" = är felaktig i förhållande till vad de lovat så skall de betala returfrakten, vilket de ju verkar göra.

Vid ånger så får man själv stå för returfrakten, men du behöver inte betala den frakt de tvingats lägga ut på din beställning.
Jag kan absolut tycka att det är fel att jag som handlare skall behöva stå för den första frakten i de fall kunderna ångrar sig.
Skulden för detta kan ju på intet sätt skyllas på mig som säljer varan, ansvaret borde ligga helt på kunden i fall som dessa.
Nu står jag ändå för frakterna i fall som ånger, men nog bär det mig emot.

Det är en kostnad som man får lov att räkna med och lägga på priset på alla varor man säljer som näthandlare helt enkelt.
Kanske är det en regel som skapats för att i viss utsträckning skydda den fysiska handeln mot billig konkurrens.

Omvänt kan man tycka att en fysisk butik skulle få betala resan in till butiken om en kund ångrar sig, inte resan in för att återställa varan, utan första resan när man åkte för att köpa den.  :o
Skrivet av: Mike
« skrivet: 14 maj 2018, 22:55:53 »

Aha  ;)
Skrivet av: purjo__
« skrivet: 14 maj 2018, 21:01:25 »

Ja, alltså dom har fortfarande inte fått in prylen i lager så att dom har kunnat skicka den. På hemsidan står det fortfarande 10-12 dagar trots att jag inte har fått någon leveransbekräftelse på beställningen som gjordes i mars.
Skrivet av: Mike
« skrivet: 14 maj 2018, 20:37:18 »

Det är nog inget konstigt med leveranstiden, deras lager ligger väl i tyskland och skickar säkert en gång iveckan eller nåt hit.
Skrivet av: purjo__
« skrivet: 14 maj 2018, 19:28:42 »

Prylen jag tänkte köpa därifrån har fortfarande en leveranstid på 10-12 dagar. Det har varit så sen i mars, så jag tror jag köper någon annan stans trots att det kostar några procent mer.
Skrivet av: Håkke
« skrivet: 14 maj 2018, 19:02:08 »

Ett tips.

Kontakta dom direkt via email

kundservice@conrad.se

då dom svarar ytterst sällan på meddelanden skickade via webformulär.

Tycker man får samma tendenser på många ställen man fyller i webformulär, antar att det är robotar som bombar de som inte har robotfilter.
Skrivet av: BigGitt
« skrivet: 14 maj 2018, 17:34:00 »

Ett tips.

Kontakta dom direkt via email

kundservice@conrad.se

då dom svarar ytterst sällan på meddelanden skickade via webformulär.
Skrivet av: kWhalp
« skrivet: 08 maj 2018, 21:27:02 »

Har fått första svaret från dom . Inklusive fri fraktsedel. Och dom lovar att " fixa" allt...

Ville bara meddela er.

Det meddelandet uppskattas.

En liten trådsammanfattning:
Conrad.se
Väldigt bra sortiment men ibland felaktiga produktbeskrivningar.  :-\
Priser ofta helt OK, men långa ledningar i supportärenden.
  :o
Skrivet av: BigGitt
« skrivet: 08 maj 2018, 21:11:06 »

Har fått första svaret från dom . Inklusive fri fraktsedel. Och dom lovar att " fixa" allt...

Ville bara meddela er.
Skrivet av: BigGitt
« skrivet: 08 maj 2018, 09:27:03 »

Det har blivit en tripp till Malmö. Lämnade in personligen till Östervärns Express AB. Vad jag har fått höra... Många klagar på dom. Även speditoren måste kommunicera via mail! Och får bara ibland svar! Hade dom inte fått betalt hade dom inte haft samarbete med företaget.

Trots mina 9 mail, har jag fortfarande inte fått något svar.
Det var sista gången jag handlade där.
Skrivet av: purjo__
« skrivet: 08 maj 2018, 00:12:54 »

Conrad brukade vara ett ok företag för några år sen. Synd att dom inte verkar ha råd att upprätthålla sin profil.
Skrivet av: Tågråttan
« skrivet: 07 maj 2018, 16:31:24 »

Handlade ganska nyligen från Conrad igen, trodde det var ett av dom seriösare handelsplatserna så jag har inte kontrollerat deras historik.

Nu kommer jag inte handla där igen, om det jag vill ha finns någon annanstans.
Mina termostater som styr 230V har jag dock inte hittat någon annanstans, men nu har jag ju två, går dom sönder kan man lika gärna glömma att reklamera.

Tack för varningen. tummenupp
Skrivet av: kWhalp
« skrivet: 07 maj 2018, 14:47:29 »

Länge sen jag köpte nått från Conrad, men jag trodde de var lite mer seriösa än detta.
OK, nu vet jag att jag ska handla på Kjell.com istället.
/Carl


Count me in on that one!
Skrivet av: Carl N
« skrivet: 07 maj 2018, 14:17:27 »

Länge sen jag köpte nått från Conrad, men jag trodde de var lite mer seriösa än detta.
OK, nu vet jag att jag ska handla på Kjell.com istället.
/Carl
Skrivet av: BigGitt
« skrivet: 07 maj 2018, 13:20:33 »

Lustiga med Conrad är att de omdömen de får är antingen 1 eller 10.
https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2545
För att balansera? hahaha
Skrivet av: jehu
« skrivet: 07 maj 2018, 10:24:23 »

Lustiga med Conrad är att de omdömen de får är antingen 1 eller 10.
https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2545
Skrivet av: BigGitt
« skrivet: 07 maj 2018, 07:11:18 »

Har hittat lite omdömen!

FY!

Skrivet av: Zyberdude
« skrivet: 07 maj 2018, 05:50:14 »

Lite ot. Det blir nog min nästa.

http://www.stihl.se/STIHL-produkter/Högtryckstvätt-rengöringsmedel-och-tillbehör/Högtryckstvätt/245240-63591/RE-129-PLUS.aspx
Grannen hade en sån. Den gick inte länge. Måndags exemplar?

Funderar själv på en lavor Giant 24
Skrivet av: BigGitt
« skrivet: 06 maj 2018, 22:02:34 »

Lite ot. Det blir nog min nästa.

http://www.stihl.se/STIHL-produkter/Högtryckstvätt-rengöringsmedel-och-tillbehör/Högtryckstvätt/245240-63591/RE-129-PLUS.aspx
Skrivet av: Mike
« skrivet: 06 maj 2018, 19:53:03 »

Beställde en K7 Premium med T450 idag, hoppas den är bra.

Conrad har för övrigt gett mig alla pengar tillbaka efter 2,5 år när jag hövdade reklamation på en Dyson dammsugare som kostade 5490:- så de skötte sig mer än bra.
Skrivet av: Zyberdude
« skrivet: 06 maj 2018, 19:26:52 »

På tyska conrad.de står det uttryckligen att det passar för "Modell K2, K3 und KHB5". Lathund som översatt...

Nå,har själv funderat på att skaffa en högtryckstvätt iår, men vet nu vad jag inte skall köpa.
Skrivet av: purjo__
« skrivet: 06 maj 2018, 15:17:58 »

Det är ju ett tyskt företag, så de som är anställda i Sverige är väl i princip bara den svenskspråkiga delen av kundtjänsten.
Skrivet av: kWhalp
« skrivet: 06 maj 2018, 13:51:58 »

Jag började med att prova koppla på den. Då det inte gick började läsa på kartongen. Nix den passar inte flertalet av Kärcher. Jag har K5 premium.

Det står tom tydligt på kartongen. Inte i deras annons.

Okej, det var tråkigt att se/höra :/

Trodde Conrad.se var större än 15 anställda (enligt allabolag.se). 

Undra hur många som sitter i supporten?
Gissar på en sönderstressad stackare! :/

Skrivet av: Carl N
« skrivet: 06 maj 2018, 12:57:32 »

Håller med om att denna information inte finns med på Conrads hemsida.
Kollade även på Kärchers hemsida och denna info fanns inte där heller, det står bara på förpackningen.  >:(
Jag gjorde samma miss när jag beställde ett nytt grafikkort till datorn via ett annat företag, på hemsidan fanns inte korrekt info om kompatibilitet.
Självklart går grejerna att returnera, men tyvärr måste man själv bekosta returfrakten.
Skrivet av: BigGitt
« skrivet: 06 maj 2018, 12:35:17 »

Passar:
K 2 Home, K 2 Premium Home, K 2.20 M, K 2.100, K 2.120, K 4 Compact, K 4 Compact Home, K 4 Home, K 4 Premium eco!ogic Home, K 4 Premium Home, K 4.00 EcoSilent ALU, K 4.650 Jubilee T250, K 5 Compact, K 5 Compact Home, K 5 Home, K 5 Premium eco!ogic Home, K 5 Premium Home, K 5.700, K 5.700 T300, K 6.250 JUBILEE T400, K 6.300, K 6.460 T 400, K 7 Compact, K 7 Compact Home, K 7 Home, K 7 Premium eco!ogic Home, K 7 Premium Home


Vilken K5:a har du?

Jag började med att prova koppla på den. Då det inte gick började läsa på kartongen. Nix den passar inte flertalet av Kärcher. Jag har K5 premium.

Det står tom tydligt på kartongen. Inte i deras annons.

Skrivet av: kWhalp
« skrivet: 05 maj 2018, 21:58:43 »

Har rättat till. Tack.

Dom vill att man bekostar returen. Deras fel att det har blivit fel. Därför vill jag dom betalar för det.

Passar:
K 2 Home, K 2 Premium Home, K 2.20 M, K 2.100, K 2.120, K 4 Compact, K 4 Compact Home, K 4 Home, K 4 Premium eco!ogic Home, K 4 Premium Home, K 4.00 EcoSilent ALU, K 4.650 Jubilee T250, K 5 Compact, K 5 Compact Home, K 5 Home, K 5 Premium eco!ogic Home, K 5 Premium Home, K 5.700, K 5.700 T300, K 6.250 JUBILEE T400, K 6.300, K 6.460 T 400, K 7 Compact, K 7 Compact Home, K 7 Home, K 7 Premium eco!ogic Home, K 7 Premium Home


Vilken K5:a har du?
Skrivet av: BigGitt
« skrivet: 05 maj 2018, 21:52:03 »


Conras.se finns inte  tummenupp

Conrad.se är ett seriöst företag.

Returnera artikeln bara enligt nedan:


Kontakta oss inom 14 dagar Kundservice (via vårt kontaktformulär eller på kundservice@conrad.se).
Lägg tillbaka produkten i originalförpackningen, inkl. tillbehör som t.ex. kabel, bruksanvisning, batterier och fjärrkontroll.
Vi rekommenderar att du fyller i returblanketten – laddas ner här – och lägger den i förpackningen. En ifylld returblankett förenklar och snabbar på hanteringen av ditt ärende.
Vi rekommenderar att du skickar förpackningen till nedanstående returadress. När du utnyttjar ångerrätten står du för returkostnaden. Kom ihåg att spara inlämningskvittot då du ansvarar för returen.
När vi har mottagit produkten/produkterna görs en återbetalning (med eventuellt avdrag för värdeminskning). Det tar 14 arbetsdagar från det att vi har mottagit och godkänt din retur, innan du erhåller återbetalningen. Vi betalar tillbaka det belopp som du har betalat, inklusive fraktkostnaden. Returkostnaden får du dock betala själv.

Rekommenderad returadress:

Conrad Elektronik Norden AB
c/o - Östervärns Express - Ecotrans Group
Stenyxegatan 34
213 76 Malmö

OBS! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller rekommenderat.

 

Undantag från ångerrätten:

Ångerrätten gäller inte för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla.
Ångerrätten gäller inte för en tjänst där fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen.
Ångerrätten gäller inte en förseglad ljud- eller bildupptagning samt programvara där förseglingen har brutits.
Ångerrätten gäller inte företag/näringsidkare


Har rättat till. Tack.

Dom vill att man bekostar returen. Deras fel att det har blivit fel. Därför vill jag dom betalar för det.
Skrivet av: kWhalp
« skrivet: 05 maj 2018, 21:25:58 »

Har köpt ett tvättborste till en Karcher.

Det stod att den passar Karcher och inget annat. Efter 3 dygn hämtade jag ut denna. På kartongen står det att den INTE passar K5!

Försöker kontakta dom. Inga svar. Och det visar sig att dom saknar något telefonnummer. Vad ska man göra? Känna sig blåst?


https://www.conrad.se/K%e4rcher-Tv%e4ttborste-2.644-018.0-Passar-m%e4rke-K%e4rcher.htm?websale8=conrad-swe&pi=1676288&ci=SHOP_AREA_17049_2205417


Conras.se finns inte  tummenupp

Conrad.se är ett seriöst företag.

Returnera artikeln bara enligt nedan:


Kontakta oss inom 14 dagar Kundservice (via vårt kontaktformulär eller på kundservice@conrad.se).
Lägg tillbaka produkten i originalförpackningen, inkl. tillbehör som t.ex. kabel, bruksanvisning, batterier och fjärrkontroll.
Vi rekommenderar att du fyller i returblanketten – laddas ner här – och lägger den i förpackningen. En ifylld returblankett förenklar och snabbar på hanteringen av ditt ärende.
Vi rekommenderar att du skickar förpackningen till nedanstående returadress. När du utnyttjar ångerrätten står du för returkostnaden. Kom ihåg att spara inlämningskvittot då du ansvarar för returen.
När vi har mottagit produkten/produkterna görs en återbetalning (med eventuellt avdrag för värdeminskning). Det tar 14 arbetsdagar från det att vi har mottagit och godkänt din retur, innan du erhåller återbetalningen. Vi betalar tillbaka det belopp som du har betalat, inklusive fraktkostnaden. Returkostnaden får du dock betala själv.

Rekommenderad returadress:

Conrad Elektronik Norden AB
c/o - Östervärns Express - Ecotrans Group
Stenyxegatan 34
213 76 Malmö

OBS! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller rekommenderat.

 

Undantag från ångerrätten:

Ångerrätten gäller inte för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla.
Ångerrätten gäller inte för en tjänst där fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen.
Ångerrätten gäller inte en förseglad ljud- eller bildupptagning samt programvara där förseglingen har brutits.
Ångerrätten gäller inte företag/näringsidkare


Skrivet av: purjo__
« skrivet: 05 maj 2018, 20:14:55 »

Jag har handlat en del på Conrad utan problem. Dock är jag intresserad av en pryl dom säljer nu, men det har stått att det är 10-12 dagars leveranstid i typ 1,5 månader nu...
Häromdan mailade jag deras kundtjänst och frågade varför dom inte kunde skriva ut rätt leveranstid eller att den är okänd om dom inte vet. Jag fick svar dagen efter att deras 'system' skriver så när dom inte har fått något bekräftat leveransdatum av sin leverantör...

Dom svarade iallafall snabbt.
Skrivet av: Zyberdude
« skrivet: 05 maj 2018, 19:54:37 »

Själv är jag förtjust i kreditkort då man shoppar loss på nätet.

Allabolag.se gav denna telefonnummer 077-4477800
Skrivet av: Håkke
« skrivet: 05 maj 2018, 16:53:05 »

Verkar vara mest problem med att få svar från kundtjänst vilket borde dra ner betyget damatiskt tycker jag

https://se.trustpilot.com/review/www.conrad.se?page=4

Kanske går  att morra lite på deras FB sida ? https://sv-se.facebook.com/conradsverige/ 

Jag har börjat kolla på Trustpilot när det är någon webshop som jag aldrig handlat från tidigare. Hittar jag inlägg om svårt att nå kundtjänst , eller reklamationsproblem handlar jag inte där.

Dåligt att de inte har telefon till kundtjänst.
Skrivet av: BigGitt
« skrivet: 05 maj 2018, 08:51:20 »

Har du skickat ett mail att du vill returnera grejerna ?
https://www.conrad.se/angerratt.htm?websale8=conrad-swe&tpl=..%2fws-customer-01-aa%2fServicepages%2ftpl_cancellation.htm

Sen är det bara att skicka tillbaka grejerna.
Enklast är om du inte hunnit betala, då loggar du in på Klarna och kryssar i att du inte tänker betala på grund av att produkten är felaktig.
Tyvärr så måste du stå för kostnaden för returpaketet, kolla upp vem som skickar detta billigast.

Jag har skickat FLERA mail!
Betalningen gjorde jag redan i samma väva som beställningen. Trodde dom är ett ok företag.
På måndag kontaktar jag Konsumentsekreterare...
Skrivet av: Carl N
« skrivet: 04 maj 2018, 23:29:43 »

Har du skickat ett mail att du vill returnera grejerna ?
https://www.conrad.se/angerratt.htm?websale8=conrad-swe&tpl=..%2fws-customer-01-aa%2fServicepages%2ftpl_cancellation.htm

Sen är det bara att skicka tillbaka grejerna.
Enklast är om du inte hunnit betala, då loggar du in på Klarna och kryssar i att du inte tänker betala på grund av att produkten är felaktig.
Tyvärr så måste du stå för kostnaden för returpaketet, kolla upp vem som skickar detta billigast.
Skrivet av: BigGitt
« skrivet: 04 maj 2018, 18:55:54 »

Har köpt ett tvättborste till en Karcher.

Det stod att den passar Karcher och inget annat. Efter 3 dygn hämtade jag ut denna. På kartongen står det att den INTE passar K5!

Försöker kontakta dom. Inga svar. Och det visar sig att dom saknar något telefonnummer. Vad ska man göra? Känna sig blåst?


https://www.conrad.se/K%e4rcher-Tv%e4ttborste-2.644-018.0-Passar-m%e4rke-K%e4rcher.htm?websale8=conrad-swe&pi=1676288&ci=SHOP_AREA_17049_2205417

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!