Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT Optima 400 där fläkten gÃ¥r Ã¥t fel hÃ¥ll?  (läst 4706 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jonnyz

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Den går vänstervarv när man tittar in i den. För mej ser det ut att vara fel håll iom att bladen är vridan åt vänster. Enligt schema så är det en en-fasmotor och borde väl då inte kunna gå åt fel håll.
Tackar på förhand.

Utloggad T Ramsmark

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 167
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värme och varmvatten till en vettig kostnad !!
SV: IVT Optima 400 där fläkten går åt fel håll?
« Svar #1 skrivet: 02 januari 2006, 17:51:45 »
Kan du inte känna om det blåser på rätt ställe, gör det, så går den säkert på rätt håll !
Nu har jag inte el schemat här, men är det en en-fas motor, så går den samma håll, oavsätt hur man lägger fas & noll.
Vad jag känner till, så kan en en-fas motor inte, så att säga "gå sönder", så att den går fel håll.
Men jag känner ju inte till allt här i världen....... :)

Föresten, när tillverkades Optima 400, trodde 500:an var den minsta !?!

//--  Ramsmark  --
IVT Optima 700 - IVT 290 A/W - Rego 800 - Innegivare, inställd på 20,5, max rumsgivarpåverkan. Ovanvåningen sköts av Daikin Origo X25.
Ett och en halv plans sten hus, liggande fritt och öppet på den Skånska slätten, a ca:150 kvm, ca:15 km NV Ystad. Stabilt mellan 20 och 21 grader inne.

Utloggad Pedrollo

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 22
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Kontrollera att luften blåser ut på framsidan, fläkten suger luften genom förångaren om allt är rätt.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!