Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Sanyo CO2 4,5kW -Utedel fungerar ej  (läst 2153 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gnetlig

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Sanyo CO2 4,5kW -Utedel fungerar ej
« skrivet: 08 februari 2016, 12:59:50 »
Hej!
Vår Sanyo CO2 har fungerat ok i flera år, men gav nu under kallaste perioden av vintern en felkod och slutade fungera. Vi kontaktade en tekniker som konstaterade att kretskortet behövde bytas. Så kretskortet byttes. Säkringen gick och kortet slutade fungera kort efter reparationen (någon timme). Teknikern bedömde att felet berodde på felaktigt kretskort och gjorde om samma procedur. Varpå samma fel uppstod, säkringen gick och pumpen fungerar ej. Displayen säger "KOMM FEL". Nu har jag fått förslaget att byta hela utedelen (de hittar inte felet) till en Hitachi Yutaki M som kostar närmare 100 000kr med moms. Borde det inte gå att göra en mer omfattande felsökning? Finns det andra pumpar som jag kan ansluta till Sanyos innedel? Teknikern jag pratade med trodde att det eventuellt skulle gå med en Aermec. Jag har förstått att Sanyo har speciell styrning på sina grejer.
Villa byggd1942, 70 m2 + 70 m2 källare

panasonic wh-mxc09g3e8 (luft-vatten)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!