Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Stänga av vattenburen golvvärmeslinga samt styra rumsvärmen  (läst 375 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad joakim s

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Jag har vattenburet system för huset som har två våningar samt källare. Alla radiatorer på våning 1entrevåning och 2 övervåning har jag avstängda termostater men vill ha lite stödvärme i källaren. Dock kör då min golvvärme på för fullt på våning 1. Det sitter dels en termostat till pumpen (orange på bilden) som verkar reglera framledningstemperaturen, dels en vit termostat som jag inte kan vrida ner till nollan, den verkar sunkig och har dessutom en brusten ståltråd till sig. Det finns också en avstänger på slingan.

Är den brustna ståltråden till en shuntventil som reglerat temperaturen baserat på temperaturen i golvet? Kan inte hitta den andre ändan.

Jag önskar i första hand kunna stänga av golvvärmen. Om jag stänger av vattenflödet på röret kommer då pumpen automatiskt stängas av eller bör jag även dra dra ner det oranga reglaget till av (snöflingan)?

Vad är en rekommenderad korrekt lösning långsiktigt? Jag skulle gärna vilja att golvvärmen regleras av en rumsgivare och gärna via wifi och smartlife. Kan jag ersätta den vita termostataten med en wifi styrd termostat som pratar med en rumsgivare i hallen? Någon givare som fungerar bra med smartlife appen? Någon som har erfarenhet av Nedis eller Danfoss Ally? Tacksam för alla tips / Joakim

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!