Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Problem med fläktkonvektor för frikyla.  (läst 782 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MSEX

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
Problem med fläktkonvektor för frikyla.
« skrivet: 02 mars 2021, 07:55:43 »
Hej alla, jag har en CIAT major 2 som fungerat bra sen 2004. nu sista åren så fungerar dock inte kondensavrinningen, det rinner lite var stans. jag har försökt att rengöra den med damsugare och tryckluft med dåligt resultat.
Nu har även fläkten börjat gå lite sämre, den låter lite och lagren vibrerar. Dom är nog på slutet av livslängden.

Skall man plocka ned den, och se om det går att fixa, eller skall man köpa en ny ? vad rekomenderas i såfall för märke.

/Micke

Utloggad HBerggren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västra Götaland
  • Antal inlägg: 3561
  • Karma +2/-0
SV: Problem med fläktkonvektor för frikyla.
« Svar #1 skrivet: 02 mars 2021, 10:18:11 »
Det borde vara värt att kolla upp om den kan lagas, enklast också så slipper du göra om vätskeledningarna.
De flesta fläktar har utbytbara lager, då låter den som ny sen.
Jag känner inte till din modell, det är en väggmodell väl? Det borde finnas ett avloppstråg, avloppsledning och kanske även vattenlås som kan behöva göras rent ibland.
185 m2 med krypgrund. 32 m2 garage. Radiatorer, golvvärme. Väntar på 410P -01 ska avlida. Dockad med F2025-10 via ERS-56 300. Värmebaronen K2 6 m2 solfångare. Kulvert till garage. 3x shuntgrupper och värmekurvor. Egen styrning.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!