Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: myUplink för andra än S-serien  (läst 7393 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad sebastianmeds

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 19
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: myUplink för andra än S-serien
« Svar #15 skrivet: 20 november 2023, 00:17:39 »
Gamla Nibe Uplink har ju pushnotiser, men bara om den tappar kontakten med servern.
Informationsmeddelanden är väl ointressanta, andra larm vill jag ha och det kanske jag har också, vet inte, den har aldrig larmat för nått annat än att den inte har kontakt med servern?

Absolut inte. Du var med och hjälpte mig försöka komma fram till vad felet var med min pump i denna tråd:

https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=80181.msg818480#msg818480

Nu är det kallt igen, värmekabel inkopplad och jag skulle verkligen vilja komma åt informationsmeddelandena då den larmar först efter tre LP-utlösningar inom två timmar eller något liknande. Tycker jag fortfarande har en del konstiga avfrostningar utifrån graferna så dem meddelandena vill jag ha.

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29387
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: myUplink för andra än S-serien
« Svar #16 skrivet: 20 november 2023, 12:25:59 »
Det är väl bara mina informationsmeddelanden som jag tycker är ointressanta dÃ¥...  Sc:,h
Ett varje legionellakörning och sen är det nog korta strömavbrott några gånger om året, vet att det ena av dessa förannonserades, de skulle byta nått på elnätet.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad znac

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 71
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: myUplink för andra än S-serien
« Svar #17 skrivet: 03 december 2023, 14:03:56 »
Tillkommer det nya funktioner? Kommer pumpen kunna regleras utifrån väderprognos som de nya S735 med myUplink kan? Jag har en F730.

Utloggad kWhalp

  • Försöker bli
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥
  • Antal inlägg: 1734
  • Karma +1/-0
  • Kön: Man
  • Energi- och VP-nörd
SV: myUplink för andra än S-serien
« Svar #18 skrivet: 03 december 2023, 14:35:15 »
Vänta...Vänta VÄNTA nu, sa ni att man kan uppgradera firmware frÃ¥n MyUplink, utan att ansluta USB till värmepumpen?  :o

En hackergrupps vÃ¥ta dröm, att kunna "bricka" 37483 värmepumpar i Sverige  *roflmao*,
"YOU PEY US MONE OL WE WILL FLEES YOUL HOME!"

Nädu, jag kan den gamla appen utan och innan, och behåller den därmed tills den tvångsmässigt fasas ut. För 5 år sen var jag i framkant med all teknik/digitalisering. Nu är jag bakåtsträvare eftersom failsumman av alla tekniska lösningar ökar med kubiken på noderna.

-Det enda som inte kan gå sönder, är ett järnspett - Svärfar


Enda nackdelen med gamla appen, är väl delayen pÃ¥ typ 5-20 minuter, men det är ju bara karaktärsbyggande  tOOmten.

Utloggad znac

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 71
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: myUplink för andra än S-serien
« Svar #19 skrivet: 07 december 2023, 14:45:08 »
Pratade med NIBE idag och de sa att endast S-serien kan ta väderprognos i beaktning  dontknow - med andra ord inga nya funktioner utan vi sminkar grisen lite bara :)

Utloggad ddll

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: myUplink för andra än S-serien
« Svar #20 skrivet: 13 december 2023, 23:07:03 »
Finns det nått officiellt från nibe ang detta? Vad säger ni bör man uppdatera sin F1255-16?


Utloggad Tjalve

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 53
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: myUplink för andra än S-serien
« Svar #21 skrivet: 28 mars 2024, 09:26:39 »
Så konsensus är att inte uppgradera om man inte behöver det av någon annan anledning?
Har en F470 som nu äntligen rullar som den ska!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!