Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: zigge59
« skrivet: 13 januari 2010, 08:26:38 »

Skrivet av: tjockochsvag
« skrivet: 21 augusti 2009, 21:30:17 »

Jag har köpt en större luft / vatten värmepump av Energy Miser efter rekommendation av min byggmästare. Energy Miser tillverkar tydligen sina produkter i Kina. Huruvida de är generalagenter eller ÅF för Star Line som produkterna kallas är oklart, men bakåtkopplingen till fabriken i Kina vad gäller garanti och support verkar vara liten eller obefintlig. Jag är också osäker på om de överhuvudtaget håller reservdelslager. Support- och garantiärenden hanteras enligt min mening oproffsigt, eftersom Energy Miser själva inte håller sig med supportpersonal eller egna produktexperter utan är tvungna att lita på den historia som delges av inhyrda konsulter, utan att själv besöka installationsplatsen. Detta är en källa till missförstånd. Kort sagt, en liten leverantör utan mycket muskler vad gäller support och garanti. Billigt ? Döm själv.
Skrivet av: Rickard
« skrivet: 17 november 2008, 12:10:28 »

Nu har jag rensat bort namnen från företagets inlägg.

Skrivet av: Rickard
« skrivet: 17 november 2008, 06:06:59 »

Mmm, om inte företaget plockar bort de rena personangreppen kan de nog anmälas för förtal.
Som privatperson har man rätt att kritisera registrerade bolag, men jag är rätt säker på att det omvända inte gäller, alltså företag/bolag får inte nämna namn och uppge personliga fakta som riskerar misskreditera en privatperson.

Jag ger företaget chansen att själva rensa upp i sitt inlägg innan jag själv sanerar detsamma.
Skrivet av: Rickard
« skrivet: 16 november 2008, 15:15:54 »

Ännu ett exempel på varför jag i normalfallet INTE tillåter inlägg av typen "varning för", allt för många gånger har det visat sig vara falska anklagelser när någon registrerar sig i forumet för att svartmåla ett specifikt företag.
Skrivet av: Kall Kyl
« skrivet: 16 november 2008, 14:36:40 »

Som oftast finns det 2 versioner av samma historia.
Hoppas ni gjorde polisanmälan för så får man inte bete sig.
mvh
Skrivet av: dennisson
« skrivet: 16 november 2008, 13:05:57 »

Hehe.. ;D Svar på tal :)
Skrivet av: Energy Miser
« skrivet: 16 november 2008, 12:20:31 »

Svar till Kunden


1.  Installation
Energy Miser utför inga installationer, som tydligt framgår i våra annonser samt produktmaterial.

2.  Garanti
Energy Miser har alltid gett full fabriksgaranti på sina produkter liksom alla andra värmepumpsförsäljare.  Vi har sällan haft fabriksfel eller dyligt.  Ibland har installationsfel uppstått pga okunniga montörer, oftast på vatten sidan.  Vi har sällan haft problem efter installation med kvalificerad kyltekniker.
Samma dag som Kunden besökte och personligen hotade oss (#6 nedan) ringde Kundens släkting och bad om ursäkt över Kundens uppförande och frågade om han kunde få nytt kretskort eftersom hans kompisar had fördärvat originalkortet.
Vi skickade gratis kretskort för automatiken till Kundens släkting. Sedan dess har släktingen inte hört av sig.

3.  Kunden presenterade sig som återförsäljare
Kunden var kort på sanningen när han begärde vara återförsäljare.  Då hade han tydligen fastanställda teckniker och hade regulärt sålt värmepumpar.
Kunden köpte som återförsäljare i maj 2006 3 st. 9 kW luft-vatten värmepumpar.  
Som återförsäljare är han ansvarig för att se till att maskinerna är korrekt installerade och programmerade och att sköta om eventuella driftstörningar på ett professionellt sätt.  Återförsäljarna vänder sig till oss när de behöver råd eller om reservdel behövs.
Energy Miser har inte någon gång fått klagomål ifrån Kunden om någon felaktig komponent eller problem i driften med dessa värmepumpar efter korrekt installation.

4.  Kunden krävde återköp
Senare telefonerade Kunden till Energy Miser och förklarade att han hade åkt fast för både rattfylleri och olaglig körning utan körkort.  Kunden sade att han behövde pengar brådskande och krävde att Energy Miser snarast skulle hjälpa honom med återköp av 2 st. av värmepumparna.  Han hade redan sålt 1 st. till sin släkting.  Energy Miser utförde hans begäran.  
Alltså, Kunden har ingen av våra värmepumpar själv.

5.  Värmepumpen hos Kundens släkting
En av värmepumparna säldes av Kunden till sin släkting  
I april 2007 krävde både Kunden och Kundens släkting att Energy Miser skulle åka ner och bygga om släktingens installation utan betalning.  För monteringen hade släktingen använt sina kompisar, som inte följt de instruktioner, som gäller för våra värmepumpar med driftsproblem som följd.
Vi meddelade att montören själv är ansvarig för att rätta till sina brister och begärde kunna prata med kylfirman, som hade utfört arbetet.  Det passade inte;  Kunden vill inte framföra någon information om kylfirman och lade på luren.

6.  Energy Miser hotades med våld
Både Energy Misers personal och vårt lager hotades med våld av “tunga gubbar” om vi inte omedelbart åkte ner; Kundens släkting ville ha service denna fredags kväll den 27:e april 2007 efter kl. 17:00.  
Efter ytterligare hot om våld  -  Kunden skulle skicka upp sina kompisar att hälsa på oss  -  avbrött Energy Miser kontakten med bägge personer som var mycket fula i munnen.  Det har de meddelats om.
Dessutom besökte och hotade Kunden oss personligen den 16:e augusti, 2007.

7.  Kommentar
Återförsäljaren skall vara kunnig i ämnet och kunna ge bra råd till kunderna annars är han oduglig som respresentant för produkten och vår firma.  Att presentera sig som återförsäljare för att skaffa en 2, 3 stycken värmepumpar billigare än det vanliga försäljningspriset och sedan hålla på med sådana ärekränkande texter på internätet är de lägsta man kan sjunka till.
Skrivet av: pricken
« skrivet: 19 juli 2007, 08:30:57 »

Googla skall du se att detta företag faktiskt är svenskt....!
Skrivet av: Rollster
« skrivet: 19 juli 2007, 00:50:23 »

Varför Köpa från U.S.A  när det finns hur många som helst som säljer och monterar här Hemma " !?!!  ???

Skrivet av: Raffen
« skrivet: 18 juli 2007, 22:23:44 »

Hej kjell-åke!  Kan värmepumpsföreningen göra något åt ett företag som ligger i South Carolina i USA menar du??

Mvh Raffen.
Skrivet av: kjell-åke L
« skrivet: 18 juli 2007, 22:09:38 »

De leverade varorna som sagt men löftet om hjälp med installation och support höll de inte. när man försöker få tag i dem svarar de inte i telefon.De har alla ursäkter för att inte hjälpa till att starta upp pumparna som det var avtalat att de skulle. De ville heller inte lämna garanti på sina grejor, efter ett år har de fortfarande ej full följt avtalet.
Har nu anmält dem till värmepumps föreningen.

Är de fler än jag som haft problem med detta företag ?

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 659
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!