Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vad gör man med en dÃ¥nande IVT AirX 409  (läst 1111 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LPX

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Vad gör man med en dånande IVT AirX 409
« skrivet: 14 februari 2021, 10:12:38 »
Som flera skriver i sina trådar så vill man INTE ha en luftpumps utedel i närheten av huset där man befinner sig!

Med facit i hand skulle jag valt borra framför det dånande IVT AirX 409 ljudmonstret jag installerade i januari!! Den hörs i hela huset men värst är när man ska försöka sova, jag har häftat ett tjockt täcke och en dubbelvikt bäddmadrass i sovrumsfönstret och rullgardin över och laggt en maddrass över luftpumpen men det låter för mycket iaf.

För att få någon timmes sömn har jag nu ställt in så den ska värma vv komfort och värme till 21grader tom kl 24 sen nattsänkning 2grader till kl 3 då får jag gå upp när den börjar bullra och sänka ytterligare 2grader manuellt och vv sänkning till eco+ kl5

Det går ju ställa in "tyst läge" men när den går ner i varv då ökar ljudfrekvensen från störande 350hz till 80hz buller med en dB höjning på 100% så det är helt oanvändbart!

Är det någon som vet om man kan justera varvtalet i systemet? När den går kan den ju lika gärna gå i den hastigheten där den ger minst ljud ifrån sig för ibland blir den helt tyst trotts att den jobbar på för fullt.

Till våren ska jag försöka bygga en välisolerad låda till eländet!!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!