Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Förmögenhetsskatten slopas redan i Ã¥r!  (läst 24082 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Förmögenhetsskatten slopas redan i år!
« Svar #90 skrivet: 04 april 2007, 12:01:46 »
Alla tänker pÃ¥ sig, det är bara jag som tänker pÃ¥ mig  Thumbsup

Min mamma tänker pÃ¥ mig  ^-^ ;D

mvh humlan.

Utloggad Bobo

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Tyresö
  • Antal inlägg: 450
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Förmögenhetsskatten slopas redan i år!
« Svar #91 skrivet: 04 april 2007, 17:28:35 »
frågan är hur redan uppskjuten reavinst kommer att beskattas efter 1/1 -08, annars kanske det är lönt att sälja huset till barn nu för att skatta av reavinsten.
Jag är inte helt säker, men om jag uppfattat det hela rätt så kommer de nya reglerna efter 1 jan att gälla även uppskjutna reavinster. Har man således en uppskjuten vinst på 100000:- kommer den att generera en skatt på 30000:- istället för 20000:-. Så brukar statliga och kommunala regler fungera. Skall man sälja till sommaren -08 och har stora uppskjutna vinster kanske det är lönsamt att ta lån och göra sig skuldfri före årsskiftet. Det är nu man kan skatteplanera, om ett år är det för sent.
110+125 m² (souterrain) stenhus från 1939 på Tyresö.
1: IVT greenline puls (3,7 kW, 1996 - 2006,pensionerad) + 500l tank + 250m sjöslinga. Fast kondensering. VP drog ca 8000kWh/år. + 2 kakelugnar som toppvärme.
2: Nibe 1130-8, ytterligare 2x220m sjökollektor, parallellt med den gamla, den gamla 500-liters-acken med VVB, en volymtank på 120 liter, RG10 (med 2 valbara avkänningszoner) och möjlighet till valfri flytande/fast kondensering . Driftsatt september 2006. 1:a året drog VP 5200 kWh och HH 4800.

Utloggad ad

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 36
  • Karma +0/-0
SV: Förmögenhetsskatten slopas redan i år!
« Svar #92 skrivet: 24 september 2007, 08:45:46 »
Vet ni om att pensionssparandet inte innefattar bankskyddet. Skulle nÃ¥got hända är du "blÃ¥st" pÃ¥ hela ditt pensionssparande.AlltsÃ¥ dina  pengar är borta. Med vanligt banksparande har du en bankgaranti frÃ¥n staten pÃ¥ 250.000 kr. Men spar du pÃ¥ riksgälden finns ingen övre gräns.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!