Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: NÃ¥gon som har erfarenhet av Invest lv-06 värmepump  (läst 8352 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ctc robban

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 16
  • Karma +0/-0
hej är det någon som har erfarenhet av Invest värmepumpar
och hur stor yta kan man värma upp med 6kw
« Senast ändrad: 28 april 2009, 09:10:44 av ctc robban »
Borås, Hultsfredshus-62 1 plans med källare 90+90 m2
just nu TB-mini brännare-03 kopplat till en CTC 1100-01
letar efter värmepump
kompleterar med en Dovre braskamin med ny mont 180/120MM oval slang, värmer nästan hela övervåningen

Utloggad larsostman

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 495
  • Karma +0/-0
SV: Någon som har erfarenhet av Invest lv-06 värmepump
« Svar #1 skrivet: 28 april 2009, 20:12:41 »
Har en liknande, annat namn liknande pump...

Den värmer inte mycket, tråkigt men sant! Köp en CTC eller något annat bra, det kostar inte mycket mer, men ger faktiskt varmt vatten. Jag är som du kanske märker inte så nöjd...

Utloggad ctc robban

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 16
  • Karma +0/-0
SV: Någon som har erfarenhet av Invest lv-06 värmepump
« Svar #2 skrivet: 29 april 2009, 08:39:31 »
tackar för svar
kanske får leta vidare efter dom dyrare pumparna (CTC, NIBE mm)
dom ska ju faktiskt hålla i 15-20 år
det gör nog inte dom billigare alternativen

hur vet du att det är en sån pump du har fast den heter något annat
har du någon koll på hur mycket el den drar under vintertid
« Senast ändrad: 29 april 2009, 13:45:38 av ctc robban »
Borås, Hultsfredshus-62 1 plans med källare 90+90 m2
just nu TB-mini brännare-03 kopplat till en CTC 1100-01
letar efter värmepump
kompleterar med en Dovre braskamin med ny mont 180/120MM oval slang, värmer nästan hela övervåningen

Utloggad larsostman

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 495
  • Karma +0/-0
SV: Någon som har erfarenhet av Invest lv-06 värmepump
« Svar #3 skrivet: 30 april 2009, 08:43:12 »
Var inne på Trendimport som säljer Invest, den ser identisk ut, men är det inte, det är någon mjukvara & moderkort som är annorlunda.
Titta gärna på tråden om Energicentrapumpen i fliken innan, det är den jag har.

Såg att Invets kostar ca 25´en CTC 105 ligger väl på typ 33´& uppåt, jag vet vilken jag hade tagit... Det är lätt att vara efterklok :D

Hur som Lycka till!

Utloggad greven1

  • Vd
  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: örnsköldsvik
  • Antal inlägg: 1016
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Fri energi
SV: Någon som har erfarenhet av Invest lv-06 värmepump
« Svar #4 skrivet: 11 maj 2009, 20:33:16 »
Var inne på Trendimport som säljer Invest, den ser identisk ut, men är det inte, det är någon mjukvara & moderkort som är annorlunda.
Titta gärna på tråden om Energicentrapumpen i fliken innan, det är den jag har.

Såg att Invets kostar ca 25´en CTC 105 ligger väl på typ 33´& uppåt, jag vet vilken jag hade tagit... Det är lätt att vara efterklok :D

Hur som Lycka till!

som vanlig så kommer det bara skitsnack från dig larostman !!
detta är en exakt lika dan maskin från samma transport band !! 100% samma maskin.
mjukvara o moderkort är även dessa exakt samma. det som är skilnad på de senaste levererade är en ny modell av cirk pump.
kommer även en del nu med ny dörr i plast .

krister energicentra
följ strömmen  stäng av den !!
eviheat split 15. 400 m borra.
sfinx solpaneler 500 l vv beredare.
10kw nät kopplade kisel paneler/sungrow inwerter 12 kw
timmerhus 450 m2  förbrukn 27000 kw tidigare förbrukn 11 m2 olja

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
Var inne på Trendimport som säljer Invest, den ser identisk ut, men är det inte, det är någon mjukvara & moderkort som är annorlunda.
Titta gärna på tråden om Energicentrapumpen i fliken innan, det är den jag har.

Såg att Invets kostar ca 25´en CTC 105 ligger väl på typ 33´& uppåt, jag vet vilken jag hade tagit... Det är lätt att vara efterklok :D

Hur som Lycka till!

som vanlig så kommer det bara skitsnack från dig larostman !!
detta är en exakt lika dan maskin från samma transport band !! 100% samma maskin.
mjukvara o moderkort är även dessa exakt samma. det som är skilnad på de senaste levererade är en ny modell av cirk pump.
kommer även en del nu med ny dörr i plast .

krister energicentra


vilket är skitsnack Krister? att han hänvisar till din tråd om EC pumpen? eller att det är lätt att va efterklok?

Utloggad larsostman

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 495
  • Karma +0/-0
Krister vad är det jag gjort för fel nu då??
Om det är EXAKT samma maskin som jag har (vilket jag inte trodde men du sa nu) så är väl mina erfarenheter av maskinen relevanta?? Eller?
Vill minnas att du i tidigare trådar hävdat just att din pump var så mycket bättre än Investpumpen, bättre mjukvara, mm mm. Trodde väl på vad du skrivit, är det
så konstigt???


Du har en sjukt tråkig ton på dina svar, det är väl ändå jag som ska vara surast, det är ju jag som sitter med en undermålig maskin! Jag har släppt det här och gått vidare, men jag kan ju fortfarande förmedla mina intryck av produkten till andra som sitter i samma situation som jag själv gjorde för ett år sedan. Sen om du inte gillar det ger det dig inte rätten att kalla mig skitsnackare. Fy fan!

Innan du började med värmepumpar, sålde du begagnade bilar då? Du vet, kanel i kylaren, bananskal i växellådan....

Utloggad greven1

  • Vd
  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: örnsköldsvik
  • Antal inlägg: 1016
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Fri energi
SV: Någon som har erfarenhet av Invest lv-06 värmepump
« Svar #7 skrivet: 12 maj 2009, 17:09:07 »
Var inne på Trendimport som säljer Invest, den ser identisk ut, men är det inte, det är någon mjukvara & moderkort som är annorlunda.
Titta gärna på tråden om Energicentrapumpen i fliken innan, det är den jag har.

Såg att Invets kostar ca 25´en CTC 105 ligger väl på typ 33´& uppåt, jag vet vilken jag hade tagit... Det är lätt att vara efterklok :D

Hur som Lycka till!

som vanlig så kommer det bara skitsnack från dig larostman !!
detta är en exakt lika dan maskin från samma transport band !! 100% samma maskin.
mjukvara o moderkort är även dessa exakt samma. det som är skilnad på de senaste levererade är en ny modell av cirk pump.
kommer även en del nu med ny dörr i plast .

krister energicentra


vilket är skitsnack Krister? att han hänvisar till din tråd om EC pumpen? eller att det är lätt att va efterklok?
jag menar att tro o gissa som larostman gör är vilseledande !!
sedan att han nu inte är nöjd vet de flesta redan o förhoppnings vis även varför han inte är nöjd !
de flesta kunder jag har haft under mina år sedan -98 är nöjda men sedan finnes det kunder som strular till det o förstör maskiner o annan utrustning som inte innefattas av garanti ansvar. sedan om då kunden väljer att hänga ut mig ofentligt med osanning hur detta gått till kan jag inte påverka .
det är inte ens lönt att komentera då det i alla fall kommer lögner.

det man då kan undra om nu denne kund har rätt varför i hela friden går då denne kund inte vidare med en anmälan ??? det skulle jag i alla fall gjort om jag var kund med rent mjöl i påsen.
följ strömmen  stäng av den !!
eviheat split 15. 400 m borra.
sfinx solpaneler 500 l vv beredare.
10kw nät kopplade kisel paneler/sungrow inwerter 12 kw
timmerhus 450 m2  förbrukn 27000 kw tidigare förbrukn 11 m2 olja

Utloggad larsostman

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 495
  • Karma +0/-0
Jo för då måste jag ta hit mer folk som ska ha mer pengar för en pump som jag förlikat mig med att den bara värmer sommarvatten.
Bevisbördan ligger ju helt på mig, "installera själv pumpmarknaden" är ju rätt rutten, här har vi garanti som inte går in efter ingrepp på inrådan av importör, hur fan ska jag som lekman på området kunna överbevisa någon om att den är så sur som jag tycker?
Den gör ju fortfarande något men är ju svag som tusan, men jag har inga papper på det.
Visst jag kan ta lös den skicka pumpen någonstans för test, de lär ju va billigt???...
Det är en billig pump, jag får leva med det, men jag vet vad jag köpt om jag stått med samma pengar i handen i år.
Du behöver inte kasta skit omkring dig för det.

För hundradegången, JAG HAR INTE FARIT MED OSANNING!!!!!! fiR:
Pumpen fungerar inte som önskat hos mig trots att jag lagt ned hur många timmar som helst på att mäta, titta, testa, byta, hoppas, ingen har kunnat hjälpa mig.
Det fungerar helt enkelt inte, men, det är klart att då är det väl mitt fel, klantig, obildad, besvärlig idiot till kund.

Det kanske borde framgå att viss mån av vidareutveckling är att räkna med då man köper denna pump. Men det problemet finns väl inte längre, visst har du slutat med den?

För övrigt visste jag inte att detta är ett forum för folk som inte får; gissa, undra, spekulera, tro, men det kanske enbart är ett marknadsföringsforum för din firma där inget negativt någonsin får yppas.


Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
Var inne på Trendimport som säljer Invest, den ser identisk ut, men är det inte, det är någon mjukvara & moderkort som är annorlunda.
Titta gärna på tråden om Energicentrapumpen i fliken innan, det är den jag har.

Såg att Invets kostar ca 25´en CTC 105 ligger väl på typ 33´& uppåt, jag vet vilken jag hade tagit... Det är lätt att vara efterklok :D

Hur som Lycka till!

som vanlig så kommer det bara skitsnack från dig larostman !!
detta är en exakt lika dan maskin från samma transport band !! 100% samma maskin.
mjukvara o moderkort är även dessa exakt samma. det som är skilnad på de senaste levererade är en ny modell av cirk pump.
kommer även en del nu med ny dörr i plast .

krister energicentra


vilket är skitsnack Krister? att han hänvisar till din tråd om EC pumpen? eller att det är lätt att va efterklok?
jag menar att tro o gissa som larostman gör är vilseledande !!
sedan att han nu inte är nöjd vet de flesta redan o förhoppnings vis även varför han inte är nöjd !
de flesta kunder jag har haft under mina år sedan -98 är nöjda men sedan finnes det kunder som strular till det o förstör maskiner o annan utrustning som inte innefattas av garanti ansvar. sedan om då kunden väljer att hänga ut mig ofentligt med osanning hur detta gått till kan jag inte påverka .
det är inte ens lönt att komentera då det i alla fall kommer lögner.

det man då kan undra om nu denne kund har rätt varför i hela friden går då denne kund inte vidare med en anmälan ??? det skulle jag i alla fall gjort om jag var kund med rent mjöl i påsen.




anmälan vart??.....   det sämsta med dig är att du sitter i en annan Foma trÃ¥d & slÃ¥r dig för bröstet med goodwill o annat......sopa rent utanför din egen dörr innan du städar hos andra.....faan vad jag skulle vilja publicera dm testresultat jag fÃ¥tt av en du själv refferar tillhela tiden.....dÃ¥ hade det varit tyst sen......men jag har lovat.....men för helvete sluta sitt o säg att din skitpump fungerar.........en sak till : jag har tagit syraprov pÃ¥ en ECpump som du säger att dom fÃ¥tt fukt i....hittade inte ett spÃ¥r av fukt......du säger att det finns torkfilter i pumparna finns inte heller.....det värsta är att inte kunderna orkar reklamera för att dom vet att det aldrig kommer leda nÃ¥gonvart.......


Jag anser att dessa pumpar ni säljer inte bara du utan flera olika företag i Sverige är den största bluffen sen Nordic Air.........

obs obs obs  jag säger detta av erfarenhet dÃ¥ jag nu varit ute pÃ¥ 3 st av dessa pumpar & alla funkar skit....en utav dom är egeninstallerad av en mycket teknisk herre som jag inte tror gjort nÃ¥got fel & som inte har nÃ¥gon syra i sin olja.........



Tack för mig nu lämnar jag detta forum som "i branchen" medlem för jag är inte i samma branch som greven.........

Utloggad larsostman

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 495
  • Karma +0/-0
Kan bara hålla med cocacola, har mycket stort förtroende för Nisse-Gurra!

Utloggad coolix

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 36
  • Karma +0/-0
SV: Någon som har erfarenhet av Invest lv-06 värmepump
« Svar #11 skrivet: 13 maj 2009, 08:12:30 »
Var inne på Trendimport som säljer Invest, den ser identisk ut, men är det inte, det är någon mjukvara & moderkort som är annorlunda.
Titta gärna på tråden om Energicentrapumpen i fliken innan, det är den jag har.

Såg att Invets kostar ca 25´en CTC 105 ligger väl på typ 33´& uppåt, jag vet vilken jag hade tagit... Det är lätt att vara efterklok :D

Hur som Lycka till!

som vanlig så kommer det bara skitsnack från dig larostman !!
detta är en exakt lika dan maskin från samma transport band !! 100% samma maskin.
mjukvara o moderkort är även dessa exakt samma. det som är skilnad på de senaste levererade är en ny modell av cirk pump.
kommer även en del nu med ny dörr i plast .

krister energicentra


vilket är skitsnack Krister? att han hänvisar till din tråd om EC pumpen? eller att det är lätt att va efterklok?
jag menar att tro o gissa som larostman gör är vilseledande !!
sedan att han nu inte är nöjd vet de flesta redan o förhoppnings vis även varför han inte är nöjd !
de flesta kunder jag har haft under mina år sedan -98 är nöjda men sedan finnes det kunder som strular till det o förstör maskiner o annan utrustning som inte innefattas av garanti ansvar. sedan om då kunden väljer att hänga ut mig ofentligt med osanning hur detta gått till kan jag inte påverka .
det är inte ens lönt att komentera då det i alla fall kommer lögner.

det man då kan undra om nu denne kund har rätt varför i hela friden går då denne kund inte vidare med en anmälan ??? det skulle jag i alla fall gjort om jag var kund med rent mjöl i påsen.




anmälan vart??.....   det sämsta med dig är att du sitter i en annan Foma trÃ¥d & slÃ¥r dig för bröstet med goodwill o annat......sopa rent utanför din egen dörr innan du städar hos andra.....faan vad jag skulle vilja publicera dm testresultat jag fÃ¥tt av en du själv refferar tillhela tiden.....dÃ¥ hade det varit tyst sen......men jag har lovat.....men för helvete sluta sitt o säg att din skitpump fungerar.........en sak till : jag har tagit syraprov pÃ¥ en ECpump som du säger att dom fÃ¥tt fukt i....hittade inte ett spÃ¥r av fukt......du säger att det finns torkfilter i pumparna finns inte heller.....det värsta är att inte kunderna orkar reklamera för att dom vet att det aldrig kommer leda nÃ¥gonvart.......


Jag anser att dessa pumpar ni säljer inte bara du utan flera olika företag i Sverige är den största bluffen sen Nordic Air.........

obs obs obs  jag säger detta av erfarenhet dÃ¥ jag nu varit ute pÃ¥ 3 st av dessa pumpar & alla funkar skit....en utav dom är egeninstallerad av en mycket teknisk herre som jag inte tror gjort nÃ¥got fel & som inte har nÃ¥gon syra i sin olja.........



Tack för mig nu lämnar jag detta forum som "i branchen" medlem för jag är inte i samma branch som greven.........


Jag håller med Nisse gurra i detta, det är inte kul att jobba i en "branch" som det finns riktiga rötägg och bluffmakare i. Tur att kylbranchen är så mycket mer en företag som bara vill prångla ut skit på marknaden! Nej bort med oseriösa leverantörer från forumet istället, och låt folk med vettiga ideer vara kvar.

Stå på dig bara "N-G" jag håller med dig i detta ämne!

höll på att glömma, CTCROBBAN... Köp något med kvalite, och av en leverantör som kan hjälpa dig även efter installationen. För din egen skull! Lycka till
« Senast ändrad: 13 maj 2009, 08:14:42 av coolix »

Utloggad Art Deco

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2101
  • Karma +9/-4
SV: Någon som har erfarenhet av Invest lv-06 värmepump
« Svar #12 skrivet: 13 maj 2009, 10:38:18 »
Mot bättre vetande ger jag mig in i denna infekterade tråd, vad jag minns så bytte nämnda importfirma fabrik i december-08.

Det var i Juli 2008 som denna importör startade att ta in en "kopia" pÃ¥ EC-pumpen, denna maskin var dÃ¥ inte frÃ¥n Asiatech utan kom frÃ¥n en annan fabrik, dÃ¥ stod det i bl.a blocket-annonserna att maskinen var utvecklad i Sverige och hade hänvisningar till en firma i Kalmar som varit med i utvecklingen, vi hade dÃ¥ roligt Ã¥t att man i annonsen skrivit att man utnyttjat den senaste naturgastekniken.....  Senare visade det sig att firman även plankat Grevens översatta bruksanvisning dÃ¥ samma stavfel och grammatiska fel fans i deras bruks.

Vi vet nu i efterhand att denna firma sen åkte ner till Kina och skrev ett avtal i dec-08 med samma fabrik som Greven anlitade och fixade ett exklusivt avtal som gör att Greven inte längre får importera 5,5kw-modellen.

Så Larsostman var faktiskt på rätt spår, hösten 08 var det en annan tillverkare, däremot vet vi nu också att de flesta fabriker i Kina köper in prefabricerade kort från ett annat företag, så korten ser nästan identiska ut, det kan vara viss skillnad på utförandet av hur termostaterna är gjorda och monterade samt vilken mjukvara som finns i det prom som sitter på styrkortet, då är det en vit klisterlapp som skvallrar om vilken mjukvaruversion som finns inlagd.

På sidorna 14 och framåt på EC-tråden finns mer om detta.
I dag är läget alltså att Trend-Jula-Energicentra och Pioneer har samma pump från samma fabrik.
Trend är nu exklusiva så Jula-Pioneer-Energicentra måste gå via Trend vid import av 5,5kw.
Foma som också tog in från samma fabrik är under likvidation så denna firma anser jag vara ett minne blott.
Abatronic,Ultimarket m.fl är från andra fabriker som alltså köper in styrkorten från samma fabrik, men kompressor,vvx m.m är inte samma tillverkare.

Jag tror inte att EC-pumpen är någon ny NA, för bara greven har väl krängt runt 480st (?) och har 2-3 ouppklarade reklamationer som diskuterats flitigt på EC-tråden. NA- hade skyghögt högre med reklamationer. Däremot har EC haft mycket känslig styrvara med termostat som fabriken satt på mindre bra ställe och den kräver exakt intrimning för att ge de utlovade, och det är där som de stora diskussionerna pågår, samt att det funnits en övertro i hur mycket pumpen klarar av att jobba emot.
Friskt kopplat - hälften brunnet ....

Utloggad greven1

  • Vd
  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: örnsköldsvik
  • Antal inlägg: 1016
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Fri energi
SV: Någon som har erfarenhet av Invest lv-06 värmepump
« Svar #13 skrivet: 15 maj 2009, 00:57:21 »
Var inne på Trendimport som säljer Invest, den ser identisk ut, men är det inte, det är någon mjukvara & moderkort som är annorlunda.
Titta gärna på tråden om Energicentrapumpen i fliken innan, det är den jag har.

Såg att Invets kostar ca 25´en CTC 105 ligger väl på typ 33´& uppåt, jag vet vilken jag hade tagit... Det är lätt att vara efterklok :D

Hur som Lycka till!

som vanlig så kommer det bara skitsnack från dig larostman !!
detta är en exakt lika dan maskin från samma transport band !! 100% samma maskin.
mjukvara o moderkort är även dessa exakt samma. det som är skilnad på de senaste levererade är en ny modell av cirk pump.
kommer även en del nu med ny dörr i plast .

krister energicentra


vilket är skitsnack Krister? att han hänvisar till din tråd om EC pumpen? eller att det är lätt att va efterklok?
jag menar att tro o gissa som larostman gör är vilseledande !!
sedan att han nu inte är nöjd vet de flesta redan o förhoppnings vis även varför han inte är nöjd !
de flesta kunder jag har haft under mina år sedan -98 är nöjda men sedan finnes det kunder som strular till det o förstör maskiner o annan utrustning som inte innefattas av garanti ansvar. sedan om då kunden väljer att hänga ut mig ofentligt med osanning hur detta gått till kan jag inte påverka .
det är inte ens lönt att komentera då det i alla fall kommer lögner.

det man då kan undra om nu denne kund har rätt varför i hela friden går då denne kund inte vidare med en anmälan ??? det skulle jag i alla fall gjort om jag var kund med rent mjöl i påsen.




anmälan vart??.....   det sämsta med dig är att du sitter i en annan Foma trÃ¥d & slÃ¥r dig för bröstet med goodwill o annat......sopa rent utanför din egen dörr innan du städar hos andra.....faan vad jag skulle vilja publicera dm testresultat jag fÃ¥tt av en du själv refferar tillhela tiden.....dÃ¥ hade det varit tyst sen......men jag har lovat.....men för helvete sluta sitt o säg att din skitpump fungerar.........en sak till : jag har tagit syraprov pÃ¥ en ECpump som du säger att dom fÃ¥tt fukt i....hittade inte ett spÃ¥r av fukt......du säger att det finns torkfilter i pumparna finns inte heller.....det värsta är att inte kunderna orkar reklamera för att dom vet att det aldrig kommer leda nÃ¥gonvart.......


Jag anser att dessa pumpar ni säljer inte bara du utan flera olika företag i Sverige är den största bluffen sen Nordic Air.........

obs obs obs  jag säger detta av erfarenhet dÃ¥ jag nu varit ute pÃ¥ 3 st av dessa pumpar & alla funkar skit....en utav dom är egeninstallerad av en mycket teknisk herre som jag inte tror gjort nÃ¥got fel & som inte har nÃ¥gon syra i sin olja.........



Tack för mig nu lämnar jag detta forum som "i branchen" medlem för jag är inte i samma branch som greven.........

nisse gurra .
om nu 3 maskiner som jag sålt är undersökt av dig o jag nekat 1 av dessa reklamations rätten på grund av fel som kunden själv är ansvarig för varför i hela friden hör inte de andra av sig så vi får reda ut detta ??jag är normalt väldigt medgörlig om problem uppstår men i vissa fall som 1 av fallen du talar om så ger jag mig inte .
jag vet att maskinerna har problem med olika effekter beroende på ojämn lindad värme vxlare. en del ger upp till 6.5 kw o en del ner mot 5.4 kw därav har jag valt att marknadsföra dessa som 5.1 kw.

vad gäller den andra tråden som du tycker att jag gör fel o erbjuder reservdelar till folk som köpt maskiner av annat märke o klappar mig för bröstet är väl jäkligt bra för dessa kunder. har dessutom lagt ner otroligt mycket tid på andras kunder med support o inkopplings förslag mm. men att säga att jag bör sopa framför min egen dörr först låte för mig väldigt fel.
jag har i dag inget som jag anser är oklart vad gäller möjliga reklamations ärenden !
men om du har nått förslag förutom den ovan nämda maskin så får du mer än gärna namn ge dessa o även vad jag har gjort för fel med dessa kunder .

krister
följ strömmen  stäng av den !!
eviheat split 15. 400 m borra.
sfinx solpaneler 500 l vv beredare.
10kw nät kopplade kisel paneler/sungrow inwerter 12 kw
timmerhus 450 m2  förbrukn 27000 kw tidigare förbrukn 11 m2 olja

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!