Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Ln35 avfrostar för mycket  (läst 24504 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad blanks

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
Ln35 avfrostar för mycket
« skrivet: 14 december 2018, 22:59:23 »
Installerade en ln35 i okt. Nu när kylan kom (-20gr) så börjar den avfrosta 10min var 30e minut. Har den på 24gr och får bara 16-17 grader i köket som gränsar till hallen där pumpen sitter. Medans pumpen går så stiger det typ en halv grad på den halvtimmen i köket men sen avfrostar den 10min och vipps så sjunker det typ halv grad igen. Inte det minsta is på utedelen. Helt ren mellan flänsarna. Skall kontakta försäljaren på måndag. Utedelen tillverkad okt 2017. Kan den vara en av problempumparna som kom i början?

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #1 skrivet: 14 december 2018, 23:01:30 »
Kan vara en av dom
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad blanks

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #2 skrivet: 14 december 2018, 23:05:02 »
Den skall väl kunna hålla ett 80kvm hus på 20grader iaf? Fast det är 15-20minus.

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #3 skrivet: 14 december 2018, 23:10:12 »
Beror på tex isolering och ventilation.

Hur många kW krävdes innan värmepumpen monterades att hålla önskad temp vid 15-20 minusgrader?
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad pego

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 19
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #4 skrivet: 14 december 2018, 23:55:14 »
Samma problem med min, ocksÃ¥ tillverkad 2017,  30 min gÃ¥ngtid när kallt.  Bara reklamera hos Mitsu. Fel programvara.

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #5 skrivet: 15 december 2018, 00:27:33 »
Rätt väg är nog genom sin Ã¥terförsäljare i första hand  tummenupp
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #6 skrivet: 15 december 2018, 00:42:53 »
Kolla även upp vilken effekt som behövdes tidigare vid dom temperaturerna.
Om din fastighet behövde 50W per kvadratmeter med andra tidigare värmekällor så klarar en LN35 HERO det vid -15 ute ganska så exakt.

Ger den alldeles för lite effekt mot vad som behövs så den inte är i närheten av att nå börsvärdet vet jag inte riktigt hur den är programmerad, den kanske tror att den är igenisad och att det behövs en avfrostning och då blir det en ond cirkel .
Om det nu är sÃ¥ vill säga  :)

Gäller då en maskin som har rätt mjukvara.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad blanks

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #7 skrivet: 15 december 2018, 12:25:54 »
Skall på med energimätarn nu snart och kolla utblåsluften med laser picka. Vad bör den dra vid drift om den arbetar max? Hursom 2st 2000w oljeradiatorer inhandlat. Hur kan man sälja pumpar med fel programvara?

Utloggad jola2

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 20
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #8 skrivet: 15 december 2018, 13:31:33 »
Hur märker ni att den avfrostar för ofta?
Jag har också en ny LN35. Kollar ni hur ofta den stannar och tar tid? Eller kan man se det någonstans i Appen?

Utloggad Piraya

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 20
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepump eller värmepumpar
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #9 skrivet: 15 december 2018, 13:46:29 »
Installerade en ln35 i okt. Nu när kylan kom (-20gr) så börjar den avfrosta 10min var 30e minut. Har den på 24gr och får bara 16-17 grader i köket som gränsar till hallen där pumpen sitter. Medans pumpen går så stiger det typ en halv grad på den halvtimmen i köket men sen avfrostar den 10min och vipps så sjunker det typ halv grad igen. Inte det minsta is på utedelen. Helt ren mellan flänsarna. Skall kontakta försäljaren på måndag. Utedelen tillverkad okt 2017. Kan den vara en av problempumparna som kom i början?


Min ln35 från april 2017 hade också 30 minuters gångtid till avfrostning innan jag fick den uppdaterad
och nu när vi har -20 grader och 60 % luftfuktighet sÃ¥ gÃ¥r den 70 minuter innan avfrostning och avfrostningen tar 8-9 min....Jag kör min i  fläktläge 4 /manuellt  för att fÃ¥ ut bästa effekt i huset pÃ¥ 126 kvm .
Du kanske har fått en pump som legat på hyllan och inte blivit uppdaterad...misstänker att min var en sådan
fast jag kollade upp den mot mitsubishi support.
Med vänlig hälsning Piraya

Utloggad blanks

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #10 skrivet: 15 december 2018, 13:52:43 »
21.4 minus ute.
Insugsluft på innedelen 20-21grader.
Utblåsluft 41-42grader.
0.84kw på en halvtimme gång innan den avfrosta igen. Avfrostning en 10min drog 0.13kw.
Pumpen ställd på 25grader. Hjälper till med 2st 2kw element i dom andra rummenför att få upp värmen.
« Senast ändrad: 15 december 2018, 14:01:51 av blanks »

Utloggad Piraya

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 20
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepump eller värmepumpar
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #11 skrivet: 15 december 2018, 13:56:52 »
Hur märker ni att den avfrostar för ofta?
Jag har också en ny LN35. Kollar ni hur ofta den stannar och tar tid? Eller kan man se det någonstans i Appen?

De märks/hörs rätt snabbt om man kör i fläktläge 4 manuellt
den går i 30 minuter och stannar 8-9 minuter för avfrostning
så du får mäta tiden....Blir en rätt hackig körning
Med vänlig hälsning Piraya

Utloggad blanks

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #12 skrivet: 17 december 2018, 12:12:15 »
Reklamation fixad.
Hur länge har ni fått vänta på programvaruuppdatering?

Utloggad blanks

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #13 skrivet: 17 december 2018, 13:48:44 »
Svar från mitsubishi..

Hej Johan,

Dubbelkollade och whiteaway omfattas inte av vår (Mitsubishi Electric Sverige) garanti.
Kontakta därför whiteaway direkt.
Hoppas det löser sig!

Vad händer då?

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #14 skrivet: 17 december 2018, 14:12:25 »
Har du pratat med din Ã…F ?
Dom har säkert gjort någon egen import och kanske även köpt helt utan garantier till mycket bättre pris?
Är det åtmindståmnde rätt modellbeteckning på utedelen ?
Ska vara VGHZ , tex gränsbygden sålde eller säljer fortfarande utedelar med ändelsen VG vilket är en annan produkt
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!