0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har en Autoterm 190F tillika IVT 490 där shuntmotorn lagt av. Denna gÃ¥ngen har ett motstÃ¥nd "brunnit" upp och jag vet inte varför. Startkondensatorn har jag mätt upp och den verkar okej (dvs ingen kortslutning i den). Själva motorn vet jag inte status pÃ¥. Det jag undrar är om nÃ¥gon kan kolla i sin shuntmotor och se vilka färger motstÃ¥ndet har när det inte är "eldat" 😊 mitt har just nu vit, rosa, rosa och guld och jag misstänker att det nu rosa varit rött men vet inte säkert. Jag inser inte vad skillnaden blir om man skulle ta fel, nÃ¥gon som kan förklara? AlltsÃ¥: 1. Vad har motstÃ¥ndet för färger pÃ¥ ringarna original? 2. Om man tar fel vad blir följden? Shunten är en ESBE ARA671 22 240s 90g