Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Fler märken?  (läst 9803 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
Fler märken?
« skrivet: 02 oktober 2006, 22:33:50 »
Hej Thomas!  Undrar bara om du har funderingar pÃ¥ att ta in fler märken än Panasonic, Mitsubishi och Sanyo i ditt sortiment? Skulle ju vara nice om du gjorde det eftersom du har mkt bra priser pÃ¥ dina varor men skulle gärna velat att det funnits fler märken att välja bland.   *vinkar*  MvH Krister
« Senast ändrad: 02 oktober 2006, 23:27:32 av Northkingen »
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Flera märken?
« Svar #1 skrivet: 02 oktober 2006, 22:35:47 »
Vill bara pÃ¥peka att det absolut inte är menat som nÃ¥gon kritik mot dig och din firma utan endast en undran. Thumbsup  MvH Krister
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Fler märken?
« Svar #2 skrivet: 03 oktober 2006, 17:09:58 »
Tjena

Angående sortimentet så kommer jag kanske att komplettera med Sharp, Mitsubishi Heavy samt möjligtvis Toshiba.
Luft/vatten från Daikin finns också i mina funderingar. Det hänger på priserna jag får ge samt att jag vill dubbelkolla lite mer angående felprocent på maskinerna då jag är allergisk mot problem maskiner. Det största problemet med att ha ett stort utbud är att det blir svårare att hålla lager samt att ge korrekt information om alla märken. Luft/vatten ligger närmast i tiden.
mvh
Thomas
TS Fastighetservice
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Fler märken?
« Svar #3 skrivet: 03 oktober 2006, 20:25:44 »
Tackar för svaret! LÃ¥ter spännande att du ev kommer att utöka ditt sortiment, tycker att du har mkt konkurenskraftiga priser pÃ¥ ditt nuvarande sortiment.   *vinkar*  MvH Krister
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Fler märken?
« Svar #4 skrivet: 19 november 2006, 15:18:29 »
Thomas du har inte övervägt att ta in Fujitsu i ditt sortiment? Verkar ju onekligen som folk har börjat få upp ögonen för fujitsun pga bra värden hög effekt och mkt bra priser osv.....

Eller det kanske tyvärr inte funkar för jag har för mig att fujitsu bara vill sälja inkl montage men det borde ju kunna gå att lösa med paralellimport eller?



//Krister 


1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Fler märken?
« Svar #5 skrivet: 19 november 2006, 18:35:46 »
Fujitsu här i landet vill endast sälja till återförsäljare som både säljer och monterar maskinerna. Jag måste hitta lite fler kylfirmor att samarbeta med ute i landet för att det ska vara intressant. Jag har inte undersökt förutsättningarna för att ta in dom själv.
Tar man in dom själv så brukar det saknas någon bokstav i modellbetäckningen vilket gör att folk blir skeptiska till att det verkligen är samma maskin, tex mina Sanyo med en annan betäckning än Ahlsells maskin gör att folk går på att deras återförsäljare säger att endast Ahlsells maskin är gjord för norden. Tror annars mycket på nya hyper invertern från Mitsubishi som kommer till mig nu i veckan
mvh
Thomas
TS Fastighetservice
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Fler märken?
« Svar #6 skrivet: 19 november 2006, 19:46:37 »
Ok det va ungefär vad jag misstänkte...... kan ju samtidigt vara positivt att fgnordic vill säkerställa att fujitsu-pumparna blir monterade av en behörig kylmontör för en korrekt och seriös installation för annars vet man ju hur rykten kan spridas pga att någon mindre kunning hemmapulare misslyckats med installationen och sen skyller på pumpen men i själva verket berodde på felaktigt montage vilket tyvärr snabbt kan förstöra ett märkes rykte......


Vill bara påpeka att jag absolut inte har något mot paralellimport bara montaget görs av en kylmontör så allt blir korrekt utfört så inga märken får ett oförtjänt rykte. Men det är ju upp till var och en att göra som man vill bara man inte försöker skylla på pumpen om man klantar sig själv.


Men tycker det är trist att du inte har fujitsu i ditt sortiment för att jag tror att du skulle kunna hålla ett mkt konkurenskraftigt pris på den iaf utifrån vad du har för priser på ditt övriga sortiment, förövrigt tycker jag att du verkar vara mkt seriös och kunnig samt kryddar forumet med mkt kunskap.




//Krister   *vinkar*
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Fler märken?
« Svar #7 skrivet: 16 februari 2007, 21:27:14 »
Angående nya märken så har jag tillfört Mitsubishi Heavy, Sharp samt Daikin till mitt sortiment.
Daikin Altherma luft/vatten kan jag ta hem på beställning till den som önskar, den rackarn är ganska dyr komplett med allt så det lär inte bli någon storsäljare för min del.
Fujitsu kommer jag att ha ett par modeller av framåt våren, frågan är bara vilka som man ska satsa på.
mvh
Thomas
 
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad kluven

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 303
  • Karma +0/-1
SV: Fler märken?
« Svar #8 skrivet: 27 februari 2007, 10:09:37 »
Fujitsu Nocria AWYZ 14 LB 9,1 KW skall du nog ha iallafall Thumbsup
Bergvärme är Livet! Men livet har inte gett undertecknad annat än Luftvärmepumpar  :'(
Chofu RA0929 x1 Chunlan 50GW x3
Känner mig rätt blÃ¥st  ;D
Har en kamin Nibe Contura 520T
som nu är installerad!

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Fler märken?
« Svar #9 skrivet: 27 februari 2007, 10:37:47 »
Misstänker att kluven är norrlänning eller?
Ni verkar ha Fujitsu hysteri däruppe Thumbsup
Vi får se vilka det blir.
mvh
Thomas
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad tolins

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: norrbotten
  • Antal inlägg: 1107
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Fler märken?
« Svar #10 skrivet: 27 februari 2007, 12:33:43 »
Ni verkar ha Fujitsu hysteri däruppe
Det är för att dom haft nöjet att jobba med så trevliga o duktiga montörer >:D

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Fler märken?
« Svar #11 skrivet: 27 februari 2007, 15:52:57 »
Synd bara att innedelarna ska behöva bli så ruggigt stora när man går upp i effekt på maskinerna.
Jag tror att jag snart ska börja procenta lite på dig Tolins då jag har hänvisat några Fujitsu spekulanter till dig, dom bodde norr om dalälven så det kan bara vara ett stenkast från dig ^-^
mvh
Thomas
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34904
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Fler märken?
« Svar #12 skrivet: 27 februari 2007, 15:55:16 »
Tror dom har problem med ASY9, min svågers är i alla fall i labb nu, och han får förmodligen en annan modell.
Avfrostningsproblem.
Ingen verkar vara ofelbar. ;)
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad tolins

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: norrbotten
  • Antal inlägg: 1107
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Fler märken?
« Svar #13 skrivet: 27 februari 2007, 16:10:53 »
Det var väl ändÃ¥ höjden av otur,den enda Fujitsu med problem behövde naturligtvis vara Rickards svÃ¥ger huvuddunk.Nä allvarligt talat sÃ¥ har dom mindre Fujitsumodellerna haft avfrostningsproblem speciellt när det varit nÃ¥gon +grad.Den som heter 9LC har vi haft mest problem med,det har tagit alldeles för lÃ¥ng tid att lösa detta  fiR:men nu verkar det pÃ¥ gÃ¥ng *vinkar*

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Fler märken?
« Svar #14 skrivet: 27 februari 2007, 17:04:49 »
Det var "kul" att det inte bara är Panasonic som har lite problem just nu >:D
Det som är extra roligt just nu är att Panasonic inte har gÃ¥tt ut  i medierna där dom har uttalat sig och dÃ¥ pÃ¥talat vilka modeller det gäller. Nu ringer telefonen oavbrutet med frÃ¥gor om när deras värmepump ska bytas ut trots att dom inte har nÃ¥gon problem modell. Som tur är ska jag sitta med en paraplydrink vid poolen nästa vecka pÃ¥ kanarieöarna, det kanske finns nÃ¥gon ac pÃ¥ rummet man kan pilla pÃ¥ om det blir alltför jobbigt i värmen ;D
mvh
Thomas
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!