Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nybörjare med AAC1100A-PTC  (läst 13071 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Göran.w

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Tomelilla
  • Antal inlägg: 359
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nybörjare med AAC1100A-PTC
« Svar #15 skrivet: 15 januari 2009, 02:22:06 »
Jag skulle avråda dig till att sätta in en on-off pump i ett så pass litet utrymme man vistas i pga att den antigen står still eller går på full effekt vilket ger en väldigt pendlande temperatur.
Jag håller med Raffen ang pump valet för du kommer få ett mycket bättre klimat med en sån pump som han föreslår.
"Ge mig vilken miljögodkänd panna som helst och jag kan elda den så förbannat dåligt så den inte ens skulle bli i närheten av miljögodkänd, det är en konst att elda pannor rätt"

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Nybörjare med AAC1100A-PTC
« Svar #16 skrivet: 15 januari 2009, 17:44:43 »
Den här billiga pumpen som Cheapy säljer funderar jag på att sätta in i en liten lägenhet
pÃ¥ endast 30 m2.  Tror ni det skulle funka eller kommer den att störa för mycket pÃ¥ den lilla ytan.
Vill inte kosta på för mycket här och väljer mellan en pump från Jula eller den här.
Tacksam för råd och om ni ser några för el nackdelar.

Hej Helene!  Skippa tanken pÃ¥ de här billigare B eller C-pumparna tycker jag och satsa hellre nÃ¥gra tusenlappar extra pÃ¥ t.ex en Mitsubishi SRK20ZGX-S-pump pÃ¥ ca 4,6 kw. Den har en lägsta avgivna värmeeffekt pÃ¥ ca 500 watt och gÃ¥r dessutom riktigt tyst och fint. En verkligt bra pump alltsÃ¥ även för mindre utrymmen. :)
http://www.nettovarmepumpar.se/Faktablad_MHI_SRK20_25ZGX.pdf

Mvh Raffen.
det va ett jävla snack om b o c pumps! pls f-k off!  jag tar min fet-vinst och köper en till ps3 . raffen kan köpa en till pump och köra upp!!! VEM FAN BRYR SIG?!?!?!?!

Alltså nu får du ju ta och ge dig med ditt barnsliga snack...... du påminner oroväckande mkt och en viss dr-liquzd eller vad han nu hette den där snubben som blev avstängd från forumet förra vintern.

//Krister
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Intruder@1400

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Örebro län
  • Antal inlägg: 381
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Avataren ljuger. Är VP-amatör!
SV: Nybörjare med AAC1100A-PTC
« Svar #17 skrivet: 15 januari 2009, 17:48:28 »


Mvh Raffen.
det va ett jävla snack om b o c pumps! pls f-k off!  jag tar min fet-vinst och köper en till ps3 . raffen kan köpa en till pump och köra upp!!! VEM FAN BRYR SIG?!?!?!?!
Detta meddelande är av undertecknad anmäld till moderator.
Detta språk hör inte hemma i detta forum. Kom gärna med
kritiska påstående baserade på fakta och med ett vårdat språk.

/Klasse
« Senast ändrad: 15 januari 2009, 17:50:06 av Intruder@1400 »
1-Plansvilla på 145m2. En "Sverigepumpen" som satt i huset när vi flyttande in. Kamin. Vet inte årsförbrukningen ännu. Zibro SCJA25 monterad i garaget 2013-2017. Ersatt med en Qlima.
Förra huset: ME FD25 som jag var grymt nöjd med. Ersatte en Panasonic som kompressorn pajade på. Polo DC Inverter i garaget (72m2) som gjorde sitt jobb som den skulle.

Utloggad Intruder@1400

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Örebro län
  • Antal inlägg: 381
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Avataren ljuger. Är VP-amatör!
SV: Nybörjare med AAC1100A-PTC
« Svar #18 skrivet: 15 januari 2009, 17:59:49 »
Den här billiga pumpen som Cheapy säljer funderar jag på att sätta in i en liten lägenhet
pÃ¥ endast 30 m2.  Tror ni det skulle funka eller kommer den att störa för mycket pÃ¥ den lilla ytan.
Vill inte kosta på för mycket här och väljer mellan en pump från Jula eller den här.
Tacksam för råd och om ni ser några för el nackdelar.



30 m2, blir det inte svårt att räkna hem en sån investering?
Eller är den primära uppgiften för pumpen att kyla?

/Klasse
1-Plansvilla på 145m2. En "Sverigepumpen" som satt i huset när vi flyttande in. Kamin. Vet inte årsförbrukningen ännu. Zibro SCJA25 monterad i garaget 2013-2017. Ersatt med en Qlima.
Förra huset: ME FD25 som jag var grymt nöjd med. Ersatte en Panasonic som kompressorn pajade på. Polo DC Inverter i garaget (72m2) som gjorde sitt jobb som den skulle.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!