Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nyinstallerad Zibro SCJA25, snabbkopplingen hoppade isär!  (läst 2288 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tottoman

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 38
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Satte upp en Zibro SCJA25 häromdagen, primärt för att få lite kyla i kåken. Idag på morgonen kunde jag konstatera att det varken kom kyla eller värme, kompressorn startade och gick ett par sekunder för att sedan slå av...

Provkörde alla lägen på pumpen med samma resultat.

Gick ut och tog mig en titt på utedelen och fick se att snabbkopplingen hoppat isär! Jag har satt upp några pumpar tidigare med dessa kopplingar och aldrig haft några problem. Pumpen har ju dessutom gått några dagar utan bekymmer, så jag har lite svårt att tro att jag gjort något fel vid ihopkopplingen.

Är det nÃ¥gon som varit med om att dessa kopplingar strular pÃ¥ det viset att de helt enkelt hoppar isär?  :-X

Övre bilden visar hur det såg ut när jag upptäckte problemet, andra bilden visar när jag satt ihop kopplingen igen.


« Senast ändrad: 20 juli 2014, 08:34:26 av Tottoman »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!