Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Arga kunder ska man akta sig för !!  (läst 1948 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kek29

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Malmfälten
  • Antal inlägg: 420
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Arga kunder ska man akta sig för !!
« skrivet: 19 mars 2005, 18:12:30 »
En bekant via jobbet berättade idag hur han tappade tålamodet med en försäljare av värmepumar..han fick sin pump installerad i höstas men den löste hela tiden ut på motorskyddsbrytaren..ÅF skylde på glapp i nån kabel m.m. En dag när han kommer hem så har dom varit förbi hos honom och "löst problemet" bytt ut brytaren till en 6 amp...elektriker som han är börjar han logga pumpen och mäta upp kompressorn, han tar kontakt med generalagenten för copeland i SWE och lägger fram sina värden och får till svar att kompressorn är defekt...tar kontakt med ÅF påtalar problemet, ÅF lovar återkomma vilket han inte gör..ÅF bli kontaktad igen och lovar att återkomma...vilket han inte gör...till slut brinner säkringarna för kunden och han säger att om du inte fixat det här inom 3 dar så kommer jag hem till dig...ÅF lovar att fixa, 3 dar går inga livstecken från ÅF, 4 dagens kväll klampar 1 stycke elektriker i skitiga arbetskläder in hemma hos ÅF och säger att han går inte förrän problemet är fixat...dan efter hade han 2 tekniker hemma hos sig och bytte kompressorn...jag har fått en ny idol !!
IVT greenline c7ht+ (170m borra)   Ã¥rsmedeltemp där jag bor -1,2..slÃ¥ det om ni kan :)

Utloggad Rippe

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Västernorrland
  • Antal inlägg: 350
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Det man inte minns, har inte hänt!
SV: Arga kunder ska man akta sig för !!
« Svar #1 skrivet: 23 mars 2005, 10:05:58 »
RESPEKT! Lite "indrivarstuk" över hela anrättningen. Man visar sig bara och ser lite otäck ut. Inga hot, inget våld men en anda som gör att motparten helt enkelt inser att det inte finns några alternativ.
Bra jobbat.
Tidigare ägare av en Nibe 1215-7 Fighter som värmer 90+90 kvm sutteränghus från 1964 utan tilläggsisolering. Totalförbrukning för Värmepump: 7.797 kwh.
Har nu köpt annat hus. 117+117 kvm sutteränghus från 1988 med luftburen värme via frånluftsvärmeväxlare.

Utloggad kek29

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Malmfälten
  • Antal inlägg: 420
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Arga kunder ska man akta sig för !!
« Svar #2 skrivet: 23 mars 2005, 13:13:42 »
Tog offert av samma ÅF när jag började fundera på pump...han var så slemmig så nackhåren reste sig och skitsnackare av guds nåde...men så ska väl en försäljare vara...sälja sälja sälja !!
IVT greenline c7ht+ (170m borra)   Ã¥rsmedeltemp där jag bor -1,2..slÃ¥ det om ni kan :)

Utloggad Bertil

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 7204
  • Karma +6/-2
  • gsg..... gÃ¥re sÃ¥ gÃ¥re
SV: Arga kunder ska man akta sig för !!
« Svar #3 skrivet: 23 mars 2005, 14:09:28 »
Möter jag en sÃ¥n, dÃ¥ backar jag ut ur butiken  ;) inte visa ryggen till sÃ¥na typer  :o

Nibe 1255 16 kw från 21/12-17. Den borde klara -45 utan tillskott.
Drygt 150 meter aktiv borra.
Ca 200 m2 + hel "gammaldags" källare. 2 lght, egen hushålls el på ö-plan.
Enskild vattentäkt tillsammans med  grannen vi "hÃ¥ller" strömmen. 2 vuxna i huset.
Thermia villa 75, 150 meter aktiv borra hos min far.
IVT 25 kwh med fyra borror med 750l ack i större fastighet.

Utloggad kek29

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Malmfälten
  • Antal inlägg: 420
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Arga kunder ska man akta sig för !!
« Svar #4 skrivet: 23 mars 2005, 14:19:36 »
Möter jag en sån, då backar jag ut ur butiken  ;) inte visa ryggen till såna typer  :o


Tyvärr sÃ¥ finns det nÃ¥gra här uppe i vÃ¥ran hÃ¥la...brukar typ vara sista alternativet...3 Ã¥r sen sÃ¥ var jag tvungen o köpa brytpinnar till bÃ¥tmotorn av en sÃ¥n...köpte 15 st...räknar kallt att dom räcker motorns livslängd ut  ;D
IVT greenline c7ht+ (170m borra)   Ã¥rsmedeltemp där jag bor -1,2..slÃ¥ det om ni kan :)

Utloggad tipo874

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 4358
  • Karma +5/-0
  • Kön: Man
SV: Arga kunder ska man akta sig för !!
« Svar #5 skrivet: 23 mars 2005, 18:58:33 »
Möter jag en sÃ¥n, dÃ¥ backar jag ut ur butiken  ;) inte visa ryggen till sÃ¥na typer  :o

Precis min tanke när jag passerade Christer Petterson några gånger i Sollentuna Centrum...
Villa utan källare i Uppsala, 175m², 2-våningsdel byggd 1928, 1-plansdel byggd 1978, 75m² garage/förråd.
Stiebel-Eltron WPF-10, 200l arbetstank, 290l vvb, 200m bergkollektor, konverterat från direktel 2004, 14 radiatorer + handdukstork, golvvärme i garage/förråd.
38x2m2 solpaneler, 15,6kW, installerat 2020.

https://spiff.hax.se/log.html

Gammal timrad dalagård, två våningar plus källare (3x42m²), 20 radiatorer. Timrad gäststuga, två våningar (2x35m²) via kulvert, 10 radiatorer.
Nibe F1245-12, 2x350m jordkollektor, 300l arbetstank. Konverterat från direktel 2010. Förbrukning 2010: 40553 kWh, 2011: 10723, rullande år: 8760 kWh.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!