Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ecodan Zubadan PUHZ-HRP100YHA Z16 **Beställd** =)  (läst 19869 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad CJTF

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 44
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Ecodan Zubadan PUHZ-HRP100YHA Z16 **Beställd** =)
« Svar #30 skrivet: 12 oktober 2011, 15:31:52 »
Hej alla Ecodan ägare,

Funderar på att skaffa en next generation, har idag luft/luft samt el, men är mitt uppe i vatten konverteringen. Ska värma ca 165m2 boyta i Malmö, på sikt kommer även ett uterum på 40m2 samt ett garage på 65m2 som skall hållas 10-15C under vintertid. Hur stor maskin bör jag välja? Installerade ni själa eller via åf? Vad var det som gjorde att ni valde Ecodan framför Nibe split, Toshiba Estia mfl.

Tacksamma för era råd och synpunkter!

Utloggad Tuttrix

  • Tuttrix
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Ã…karp
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • 12 Ã¥r gammal Mecatherm 1500
SV: Ecodan Zubadan PUHZ-HRP100YHA Z16 **Beställd** =)
« Svar #31 skrivet: 08 november 2011, 13:26:01 »
Hej
Jag har spetsat in mig på att köpa en Ecodan Zubadan 16kw. Jag skulle vilja ha möjlighet att stötta med en vattenmantlad kamin.
NÃ¥gra tips?
Bor i 2,5 plans hus med källare och vind. Totalt 560 kvm. Dock endast 280 kvm uppvärmt. Värmepumpen har rasat. Min förra luft-vattenvärmepump klarade av att värma huset sÃ¥ länge det inte var minusgrader.  Oljepanna för stöttning. Vill endast ha värmepump och acktank.

Utloggad Nufiken

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 22
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Ecodan Zubadan PUHZ-HRP100YHA Z16 **Beställd** =)
« Svar #32 skrivet: 02 december 2017, 12:23:32 »
Tjoho, Ja dÃ¥ var tydligen denna sagan slut, hÃ¥l pÃ¥ förÃ¥ngaren i vÃ¥ras lödde den allt frid o fröjd, men nu kompressor ras...  Knappt 7 Ã¥r blev den....   :'(
Ska jag byta utedelen så får jag uppdatera innedelen med nya grejer om det ska funka...

Nu Ã¥ker den ut....   dontknow
Norra Skåne
Villa: Tegelvilla byggd -66
1-plans m källare 91+91m² uppvärmt
Ej tilläggsisolerad vind (än)
Endast radiatorer men med ett undantag för elgolvvärme i badrummet
ZubaDan PUHZ-HRP100YHA2  16Kw

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ecodan Zubadan PUHZ-HRP100YHA Z16 **Beställd** =)
« Svar #33 skrivet: 02 december 2017, 12:42:14 »
Alldeles för kort livslängd på din utedel !
Risken finns att  felet/reparationen har nÃ¥got med saken att göra dÃ¥ det bara var ett halvÃ¥r sedan.
Antar att du har hem/villa försäkring så du kan ta skadan genom den och få ett fungerande system igen, avskrivning och självrisker är den trista biten.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!