Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: julleb
« skrivet: 19 juni 2018, 21:16:11 »

Hej Tågråttan visst är det så , ingen mer daikin för min skull , jobbar på stans största privata  arbetsplats klart det pratas där om sånt också , då har man ju lite svårt att rekomendera  Daikin
Skrivet av: Tågråttan
« skrivet: 19 juni 2018, 19:14:32 »

Du är ju inte ensam, det är pinsamt dåligt av Daikin som inte klarar av att åtgärdar sina maskiner.
Lider med alla dessa som inte ens fattar att det är fel på maskinen eller som inte uttrycker sitt missnöje på forum, forumfolket kan ju trots allt få ett svar ibland från Mr Daikin.

Nästa gång lär du iallafall inte köpa en Daikin och heller inget fabrikat du lär rekommendera till andra. ;)
Skrivet av: julleb
« skrivet: 19 juni 2018, 18:55:26 »

HaHa TS Comfort du har helt rätt , men kanske man hade bytt i alla fall  :)
Hoppas det löser sig snart , men lite skeptisk har man ju hunnit bli ,efter ett antal år med bara strul
Skrivet av: TS Comfort AB
« skrivet: 19 juni 2018, 16:10:18 »

Du skrotar väl inte en 3 år gammal bil  ::)
Då har du för mycket pengar  8)
Skrivet av: julleb
« skrivet: 19 juni 2018, 13:59:34 »

Tur dom har hela sommaren på att fixa den , men firman gör allt dom kan för att få den att fungera som tänkt, kanske någon expert på daikin skulle behövas kopplas in för att försöka lösa problemet, problemen ?
Den är ju inte jätte ny längre pumpen (2015-06-11) är den satt in
Tur det inte är en bil då hade den varit på skroten
Skrivet av: Mike
« skrivet: 19 juni 2018, 12:11:18 »

 Nej två försök. Tredje gången samma fel ny vara.

Om du väljer att reparera varan har du två reparationsförsök på dig att ordna till felet. Om samma fel uppstår en tredje gång har konsumenten rätt att tacka nej till ett till försök. Om det är flera olika fel på varan kan du ha rätt att utföra fler än två reparationer.

Reparationer och byten ska alltid ske utan kostnad för konsumenten.

Skrivet av: Thompa71
« skrivet: 18 juni 2018, 23:29:35 »

Som jag läser frågan så är det troligen ingen maskin som de byter.

Fel 1 - felaktig/dålig/misslyckad installation

Fel 2-3 kan ha samband om det är svårt att utesluta/mäta sig fram till rätt ”fel”. Ett eller två  följd fel är tyvärr inte ovanligt och om felen avlöste varandra dvs första bytet följdes av det andra inom väldigt kort tid.

Rätten till hävning/omleverans är specificerat i lagen som 3 försök på samma fel, i praktiken samma fel 4ggr på rad utan att det blivit åtgärdat emellan.

Hoppas de fått rätt på delarna denna gången.

Skrivet av: torbjorn_forsman
« skrivet: 18 juni 2018, 22:50:26 »

Man borde också kunna fråga sig om problemet egentligen är värmepumpen eller installatören/reparatören.

Kylmedieläckage som har lett till behov av fyllning torde nog få skyllas på slarv vid installationen, och flera misslyckade reparationsförsök i styrsystemet tyder väl snarast på att reparatören inte har hittat felet, kanske inte begriper sig på konstruktionen tillräckligt för att kunna felsöka logiskt, och byter olika komponenter på måfå.
Skrivet av: julleb
« skrivet: 18 juni 2018, 15:30:35 »

Hejsan Stadsfiskalen tack för ditt svar kollade just är 8 års garanti , får nog ta och begära omleverans
vore väl det klart bästa i detta läge efter allt krångel med pumpen
Skrivet av: Stadsfiskalen
« skrivet: 18 juni 2018, 15:23:08 »

Enligt praxis har företaget 3 försök att laga pumpen, efter det kan man begära omleverans, prisavdrag eller häva köpet. Detta gäller såväl under garantitiden som den lagstadgade reklamationsrätten. Daikin har väl 5 eller 6 års helgaranti på Ururu? Begär omleverans, det är mest fördelaktigt.
Skrivet av: julleb
« skrivet: 18 juni 2018, 15:03:29 »

Har en Daikin Ururu Sarara R35som är installerad i juni 2015 som har krånglat sen ny
är fyllt på köldmedium bytt styrkort och nu senast 2 veckor sen ca bytt någon sorts givare tyvärr uppdagas samma fel ändå , vet inte mer vad man kan göra känns som snart allt är bytt i pumpen men den fungerar ändå inte , några tips vore jag tacksam att få

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!