Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vinylgolv pÃ¥ golvvärme  (läst 1689 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Leafy

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 25
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Vinylgolv på golvvärme
« skrivet: 07 november 2020, 15:48:04 »
Ska lägga Pergos vinylclick i ett par rum men har krypgrund så vill inte lägga ångspärren under golvet, blir säkert inga problem men ville inte chansa.

Vattenburen golvvärme i spårad spånskiva och tidigare låg det ett laminatgolv rakt på golvvärmen utan foam eller något.

Pergo vill dock att man lägger ett undergolv så man får 9mm mellanrum mellan golvvärmen och vinylgolvet för att det inte ska mjukna och spricka i skarvarna eller göra tryckskador av möbler men sen har de sagt att jag kan lägga golvet rakt på det underlaget utan pergos vinylmellanskikt.

Jag tänker mig då den tunnaste spånskiva jag kan hitta som är 12mm för att slippa nivåskillnader

https://www.bauhaus.se/forestia-renoveringsgolv-12-mm#go-to-description

Någon som har åsikter om detta? Kommer golvvärmen påverkas nämvärt av det?

Någon som gjort samma utan att få några problem med vinylgolvet eller instängd fukt eller något?

Tack på förhand

Utloggad Leafy

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 25
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Vinylgolv på golvvärme
« Svar #1 skrivet: 08 november 2020, 18:17:40 »
Jag gör såhär så får vi se sen.

12mm renoveringsgolv rakt på golvvärmen följt av vinylgolvet rakt på renoveringsspånskivan.

Inga åsikter om förfarandet? Svårt o se vart kondens skulle samlas i detta förfarandet.


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!